En naturlov i markedsføring med emails

Jeg har brugt 12 år af mit liv på emails.

Og en af de mest basale erfaringer, jeg bliver ved med at genopleve som et evigt dejavu, er at folk ikke vil høre.

Som en videnskabsmand, der konstant skal dokumentere at tyngdekraften er virkelig, så har jeg nemlig ofte (og i mange forskellige sammenhænge) måttet forklare, at der er ting jeg ikke længere behøver at split-teste fordi jeg bare ved at de virker. (Lissom tyngdekraften... det er en 'teori', men den er så veldokumenteret, at det ville være tosset og måske livsfarligt at betvivle den). Du kan også sammenligne det med virkeligheden, hvor mange mennesker ikke forstår, at det de brokker sig over, er ting de kunne forandre, så oplever jeg igen og igen at folk ganske enkelt ikke kan få ind i hovedet, at det kan være enkelt (og til tider let) at skabe mere salg med emails.

Og NÅR det så lykkes at øge salget, bliver mange mennesker ofte skræmt fra vid og sans.

(Ja, virkelig.)

»Ja-ja, det er fint nok at salget blev øget med 50-100%. Men hvor mange afmeldinger fik du så?«

Eller...

»Men bliver folk ikke sure og afmelder sig, hvis man sender så mange emails?«.

Jo.

Nogen gør.

Men hvis du skulle vælge imellem en årlig omsætning på...

10 millioner

og

20 millioner

...hvad ville du så vælge?

Er der noget-som-helst, der kan retfærdiggøre at omsætte for det halve?

Ja, hvis man »brændte sin liste af« og hurtigt mistede alle sine læsere uden mulighed for at få nye, men hvor sandsynligt tror du (hånden på hjertet) at det scenarie er? Hvis din omsætning stiger fra 10 til 20 millioner, så er det nok næppe fordi dine kunder er ved at blive trætte af dig, tværtimod skulle jeg da mene. Tanja har således i mange år levet godt af en liste, der kun meget langsomt er vokset med cirka 100-200 læsere om året. Hun får mange flere nye, men mange afmelder sig igen.

Alt imens hun omsætter for 800.000 om året i sin enkeltmandsvirksomhed.

Så...

Hvis du gør det rigtigt med din e-mailmarkedsføring, så vil du opleve at de læsere som bliver hængende er meget mere engagerede og tilbøjelige til at købe dine varer.

Og nej.

Det er naturligvis ikke nok at øge frekvensen af mails.

Des mere aktiv du er, des mere skal du gøre dig umage for at variere indholdet og levere noget, din målgruppe bryder sig om. Men en af de største fejl, du overhovedet kan begå, er at bygge en liste for at værne om den som var den en betændt byld, der ikke kan tåle at blive rørt ved.

En emailliste skal bruges og fornyes.

Ellers sygner den hen.

I mit univers for ambitiøse e-mailmarkedsførere (Fearless) bombarderer jeg i denne måned medlemmerne med inspiration og motivation til at få gang i at samle nye leads.

Vi kalder det Fearless Lead Battle.

Det er en naturlov, at dem som er med i Fearless undervejs, får adgang til alt materialet fremover.

Vi ses nedenfor.


Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.