Kampen om kolde leads fra luna

Jeg skal lære at holde min kæft.

Eller måske er det godt, at jeg ikke TIER – men derimod SIGER – mange af de skøre ting, jeg tænker?

Døm selv…

For nylig gik vi og glædede os til vinterferien, og da Thor på 6 spurgte, om vi skulle ud at rejse, sagde jeg kækt:

»Vi kunne jo tage til månen«

Drengen kiggede på mig med store øjne som om han tænkte… Mener du det, far? Jeg trak på skuldrerne og fortsatte fjolleriet lidt endnu: »Altså, når Walter og Trofast kan bygge en raket på en enkelt nat, og flyve til månen efter ost, så kan vi vel også«.

Og bare rolig.

Jeg afslørende ret hurtigt derefter at det var gas.

Jeg skærer nemlig alle løgne over en kam.

Jeg prøver derfor IKKE at fortælle mine børn, at de skal tro på nisser eller julemænd. Eller guder. Eller mig. De skal undersøge alting med et kritisk mindset og være ærlige overfor andre. Små hvide løgne er også løgne, og alt det der.

Er der ingen undtagelser?

Jo.

Jeg laver ofte gas.

Men selv når jeg gasser, så afslører jeg det hurtigt.

Men ak.

Idéen med at tage til månen havde åbenbart bidt sig fast og i flere dage talte drengen om vores månerejse som om den var et uundgåeligt faktum, og at det kun var et spørgsmål om hvordan og hvornår vi fik bygget den raket. Nu kender jeg min søn ret godt, og der var også et glimt af ironi i hans stemme, men samtidig hørte jeg den der barnlige tro på, at det måske godt kunne lade sig gøre. På et tidspunkt spurgte han, hvor mange der egentlig havde været på månen før os, og da jeg svarede at det (frit fra hukommelsen) nok var omkring 10 mennesker, bedyrede han selvsikkert:

= = =

»Så bliver det 11 når vi har været der!«

= = =

Hvem kan argumentere imod den slags børnelogik?

Fast forward til det job, jeg bestrider i dagtimerne hos Trendhim i Horsens.

Der har vi en astronaut som maskot.

Alle mødelokaler har navne, der giver associationer til rumrejser og på væggene hænger billeder af rumraketter og stjerne. Vi har sågar indkøbt en kopi af en rumdragt med hjelm, som er blevet udstoppet (vat, avispapir og sprit?) og byder velkommen, når man træder ind ad døren. Alt sammen er en del af den barnligt optimistiske ånd, som har gjort at Trendhim har udviklet sig fra 2 drengerøve, som knoklede dag og nat for uden at tjene det store... til et 100+ mand gazelle-team, der i mit første år ombord (2021) rundede en årlig omsætning på 300 millioner.

Og her er den slet skjulte lektion.

Vi må aldrig gå rundt med skyklapper og lyve for os selv eller andre. Sandt er det for eksempel, at det kan udfordrende at nå sine mål, selv når man sælger med emails.

Men...

Med de rette folk omkring dig, den rette ånd og et stærkt commitment til at GØRE fremfor at snakke, så KAN du inspirere andre (og dig selv) til bedrifter, som du slet ikke troede var muligt for kort tid siden. Og sådan et sted er mit univers for ambitiøse e-mailmarkedsførere, Fearless – og hvis du gerne vil bygge din e-mailliste og din indtjening med raketfart, så er mit næste månedsbrev spækket med nogle af de mest profitable learnings fra det sidste år.

Tilmeld dig forneden senest 8. maj.

 

Morten Spindler

 

PS. Jeg sælger KUN 2 pladser i denne omgang, da jeg agter at tilbyde en bonus som er ret tidskrævende for mig. Mere om det i morgen.

 

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.