Hvorfor vi (ikke) værdsætter gratis og rabat

20220512_gratis

Mange mennesker tror fejlagtigt, at de elsker rabat og gratis.

Men data viser næsten altid noget andet.

Hvis DU fx som markedsfører opsøger folk for at give dem gratis produkter, så er der lille sandsynlighed for, at de værdsætter dem.

På samme måde er det ofte med rabat.

Det er forbløffende lidt effektivt til det jeg kalder opsøgende salg – sammenlignet med andre lokkemidler.

Omvendt er det, hvis kunderne opsøger dig fordi de er nysgerrige på et bestemt produkt... og SÅ finder ud af, at der (lige netop nu) er rabat. Eller som da jeg i dag tog på arbejde i Trendhim og fandt ud af at en masse af de fede accessories, som jeg egentlig godt kunne finde på at købe alligevel... var gratis i dag for medarbejdere, fordi der skulle ryddes op på produkt-teamets demo-hylder.

De accessories skal jeg nok sætte pris (og passe) på.

Det er (efter min mening) alt sammen styret af den følelse du havde, da du foretog købet eller fik den gratis vare.

Blandet, selfølgelig, med den type person du er.

Anyway.

Brug de betragtninger til hvad du vil.

Men i dag og i morgen er der rabat i min lille butik.

Køb en times sparring via zoom og få 777 kr. rabat.

Smag lidt på det tilbud og afgør med dig selv, om rabatten i sig selv er noget værd.

Det er den ikke, vel?

Den er kun noget værd, hvis du allerede havde overvejet at købe dig til sparring.

LINK (kun for læsere af mine daglige emails, tilmelding nedenfor ⇣)


Morten Spindler


Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.