Sådan skriver du det perfekte CTA

Jeg fik en mail fra Illustreret videnskab.

Det gør jeg tit.

Men den her var HELT speciel.

Den holdt min opmærksomhed rigtig længe, og det var der ikke så meget at sige til, for den handlede om noget, som gjorde mig bange for fremtiden og nervøs for mine børns fremtid.

Frygt er altid en stærk trigger.

Kunsten er at bruge den rigtigt, så det hverken er for meget eller for lidt.

Det skriver jeg mange sider om i min nye bog om e-mailmarkedsføring.

For sure.

Det er dog ikke moralen i dag.

For da jeg til min egen forbløffelse havde læst en forholdsvis lang artikel fra ende til anden, skete der noget, der ikke måtte ske.

Illustreret Videnskab forsøgte at kæde artiklens emne sammen med at jeg skulle købe et abonnement på Illustreret Videnskab.

Og misforstå mig nu ret.

Det skal du også gøre, når du skriver emails.

Men halle-lu-ja-lord, den måde de gjorde det på var kikset, utroværdig og dum, og jeg tør godt vædde med, at den ikke konverterer, især fordi folk der læser om videnskab ikke skal tales til som tumber (og så ved højlys dag). Og det gav mig faktisk foder til et helt kapitel i min bog, for det er også en kunst, der kan læres... At binde en historie sammen med et Call To Action på en måde, så det føles naturligt og som en helt naturlig afslutning, faktisk kan du gøre det, så din læser næsten bliver skuffet, hvis du en dag glemmer at gøre det.

Men lad os tage den i bogen, ikke?

Jeg kan jo ikke aflevere alt guldet (gratis) her, for uden penge, bliver det svært for mig at sikre mine børns fremtid, hvis du forstår.

(Og for den sags skyld også min egen).

 

 

Morten Spindler

 

 

CTA

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.