Den vildeste succeshistorie i (spindler) mans minde...

En af mine mest kære kusiner (jeg kalder hende "fætter Line") sendte mig en sms sent i aftes...

= = =

Vi har lige haft en kanon salgsdag på xx.xxx,- kroner.

= = =

Jeg vil IKKE fortælle dig tallet, det er naturligvis en forretningshemmelighed, men jeg har fået lov til at fortælle, at det var den bedste salgsdag nogensinde i hendes forretning.

Hvilken forretning?

En lille lækker butik i Svendborg og en webshop ved navn Køkkenfreak.

Men tilbage til bombesalget i går...

Det var ikke alene den bedste salgsdag nogensinde. Salget var mere end dobbelt så højt som den bedste salgsdag nogensinde før, og det har bestemt ikke været dårligt de foregående år i december.

Men.

Dobbelt.

Så højt.

DET er vildt.

Og det er ikke en gang alt.

For på de fleste dage i december (2018) har salget været lige så højt som på den bedste dag nogensinde før.

Og før du argumenterer, at det nok bare er julesalget i år, der generelt er højere...

Mon dog, at det er dobbelt så højt?

Anyway, jeg gætter på ungerne kommer til at mærke det på størrelsen af gaverne juleaften.

Og det har de fortjent.

For puha-John, hvor har familien knoklet igennem de seneste år for at få forretningen gjort til et levebrød. Nu ser det ud til at lykkes, ikke bare med julehandlen, men generelt fordi de har fået opbygget et stort fast publikum af frådende fans, der køber de fleste af deres gaver hos hr. og fru fætter Line, og disse kunder er ambassadører, som vil lokke andre kunder til.

Men hvordan gik det så galt?

Hvad gjorde de for at få rykket deres forretning fra hobbyniveau til prof..?

Mange ting.

Men når vi taler om markedsføring, så har de gjort lige præcis det, som Spindlerman prædiker igen og igen og igen.

Hvad?

De har mødt op HVER dag.

Ikke kun med mails.

Men med underholdende videoer på Facebook.

Og med en urokkelig fokus på lige netop det, der virker.

I min kommende bog om markedsføring med emails bliver der et helt kapitel om, hvordan de gjorde (og hvordan de også fremover vil gøre meget mere af det, der gav alle tvivlerne fingeren og gjorde Lines drøm om at leve af sin hobby til virkelighed).

Ikke fordi de kun brugte emails.

Det gjorde de ikke.

Men fordi de tænkte stort og var massivt til stede på det rigtige tidspunkt og sted.

Og fordi denne historie viser, at principperne som gælder i emails, også kan bruges på mange andre medier.

 

 

Morten Spindler

 

 

Læs mine daglige emails.

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.