Et stort, behåret og dristigt mål...

Inspireret af mit daytime job ved Simplero-dot-com, hvor man – så godt og vel – tør sætte sig mål, der giver et sug i maven at tænke på, har jeg og min kone nu gjort det samme i hendes forretning.

For 5 år siden løftede vi Tanjas forretning fra middelmådig til fornuftig.

Men der har tingene været stagneret i mindst et par år.

Og det keder mig.

For jeg VED med sikkerhed, at der er meget mere at hente fra markedet for yoga-undervisning i Århus og omegn.

Men hvorfor har vi ikke allerede napset en større bid af kagen, når vi nu har en velsmurt markedsføringsmaskine..?

Fordi det har vi IKKE.

Vi har nogle værtøjer, som virker, men vi bruger dem ikke NÆR nok, og vi er ikke i nærheden af at være proaktive nok i forhold til udvikling af produktet og for at undersøge markedet og være synglige hele tiden.

Hver uge.

Og hver dag.

Lige nu har Tanja cirka 120 medlemmer på abonnement.

5 gange om året kører vi en kampagne.

Men ind imellem...

Slukker vi fuldstændig for markedsføringen.

Altså...

Det har vi gjort hidtil.

Men nu er det slut.

I det nye år vil der hver morgen være et kort møde om markedsføringen og 1 gang om ugen været et 3 timers møde, der kun handler om de tiltag som skal bringe markedsføringen frem mod målet, som også vil kræve, at vi hyrer noget hjælp forskellige steder i biksen, så Tanja kan fokusere på at være meget mere synlig for medlemmerne og tale med potentielle kunder.

Og målet er?

500 betalende medlemmer på det abonnement, som vi kalder Fri træning.

Det vil flytte omsætningen i denne del af Tanjas forretning fra cirka 500.000 kroner om året....

Til cirka 2.000.000,- kroner om året.

Og DET..?

Vil få gøre det rigtig sjovt for Tanja at gå på arbejde.

Og for hendes ansatte, der både vil mærke det på antallet af elever på deres hold og på mængden af knitrende sedler i lommen.

Har du gættet, at emails vil blive den skarpeste dolk i skeden (det lød forkert) når det kommer til at nå vores mål?

Så har du gættet rigtigt.

Vi vil også bruge principperne fra en bog, som vi bruger hos Simplero.

Den her:

= = =

"Scaling up"

Af: Verne Harnish

= = =

I den bog taler han om, at man skal sætte sig et "Big, hairy, audacious goal", hvilket jeg venligt (men bestemt) har oversat for dig til...

Et stort, behåret og dristigt mål...

Du kommer (med garanti) til at høre mere om, hvordan det går med at nå målet, men især om hvor sjovt det er at være på rejsen.

 

 

Morten Spindler

 

 

Hvis jeg skal skubbe dig igang med skypecoaching, så er første købsbetingelse at du læser mine daglige emails.

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.