3 betingelser for at arbejde med mig

Jeg får ofte velmenende henvendelser fra folk, der gerne vil købe min tid.

= = =

»Morten kan jeg hyre dig til at coache mig om copywriting?«

»Hey Spindlerman, jeg vil gerne købe dig til at hjælpe med en kampagne.«

= = =

And the list goes on.

Det lykkes kun sjældent for den slags (iøvrigt rare mennesker) at trænge igennem mine forsvarsværker, for langt de fleste er, hvad jeg vil kalde useriøse... De ved ikke helt, hvad de vil have, hvad den slags hjælp koster og i særdeleshed... hvor meget det kan rykke forretningen.

Og hvor skulle de også vide det fra?

De har ofte nul erfaring, og ønsker at springe det led over ved at tømme deres sparegris, og spørge mig, om jeg vil dele mine erfaringer med dem.

Problemet er bare...

At min erfaring er den her.

(Og nu kommer betingelse # 1)

Hvis du ikke ved, om der er et marked for dit produkt – aka, hvis du ikke har solgt dit produkt/din ydelse/dit kursus før... Eller kun har solgt det i meget beskedne mængder, så er det ikke sikkert, at jeg kan hjælpe dig. De færreste kan overtale folk til at købe et produkt, de ikke vil have eller ikke har brug for – og hvis jeg kunne, ville jeg ikke gøre det, for hvad tror du, at det ville gøre for mit renomé..?

Så...

Når du skal lancere dit produkt for første gang, er det meget svært at få mig i snak.

Det er ikke personligt.

Det er et filter jeg bruger for at de sidste 50-60 år af mit arbejdsliv bliver brugt på noget, der flytter nålen.

Hvis du VED, at der er et marked for dit produkt (altså, hvis du allerede har solgt masser af billetter, du vil for eksempel bare gerne gøre noget ved, at dit online-salg ikke er så godt som dit offline, eller noget i den dur)...

Så kan vi gå til betingelse # 2.

Du har allerede en liste af kunder, eller har du en god viden om din målgruppe, så vi let kan samle leads op og begynde at sælge..?

Så er vi tættere på mål.

Den sidste betingelse?

Well, der er faktisk mere end 3, men en meget vigtig er den her...

Du skal ikke slå sparegrisen i stykker og bruge dine sidste mønter på mig.

Well, well.

Hvis du har læst hertil, så er du enten interesseret i at hyre mig (og så beklager jeg, for jeg vil formentlig sige nej tak til en opgave, eller også er du nysgerrig efter at lære, hvordan jeg er kommet dertil, at jeg kan sortere i opgaverne og sige nej tak til alt, der ikke opfylder mine basale betingelser (eller sige ja, hvis det passer mig).

Og er du i den sidste kategori, så er du klog.

For når du stiller betingelser op for at arbejde med dig (eller handle hos dig), så bliver du... alt andet lige... mere attraktiv.

Sådan er det bare.

Hvis du vil købe min bog den første september, så skal du være her på min liste.

Jeg sælger den slet ikke til udefrakommende.

Og hvis jeg lugter det mindste bullshit eller trolderi fra en kunde, vil jeg ikke tøve med at afvise ordren og sende pengene tilbage.

Og hvordan ved du om bogen vil gavne dig?

Samme principper.

Alle kan få gavn af den.

Men jo bedre du opfylder de 3 betingelser, jo større er chancen for gevinst for dig.

 

 

Morten Spindler

 

 

Jeg kan muligvis godt finde 1 time til skype coaching. hvis du blot har brug for retning i din markedsføring med emails..

(Sælges kun til læsere af mine daglige emails).