Jeg var nødt til at skrive den her mail...

Min søn på 14 år har en...

...ret alternativ hukommelse.

For eksempel kan han stadig huske nummerpladen på en gul sportsvogn vi så for flere år siden, og på et tidspunkt nævnte jeg for ham, at jeg kunne skrive en email om alt, og siden da har han med jævne mellemrum med et skævt grin sagt...

AB 69...

Jeg vil naturligvis ikke udlevere nummeret her.

Men specielt er det.

Han har også haft en adgangskode på sin telefon, der var tæt på 100 cifre lang.

Jeg tror det er noget med at han kan huske mønstre.

Men helt præcis hvilke og hvordan?

Det aner jeg ikke.

Han kan ikke helt forklare det.

Anyway, nu kan han ikke længere drille mig med at jeg skal skrive den email om nummerpladen.

Og hey...

Når jeg nu tænker over det.

E-mailmarkedsføring handler i høj grad også om mønstre, for når du skriver ofte og meget, så finder du efterhånden nogle (lidt uforklarlige) mønstre.

Et eksempel?

Hvis du får en lang troldemail som svar på en af dine mails, så går der ikke ret lang tid inden at du får mindst 1-2 der siger det stik modsatte.

Så negativ feedback er sjældent et skidt tegn.

Tværtimod.

Det er ofte et GODT tegn.

For netop fra DEN slags mails, får du ofte salg.

I min kommende bog giver jeg dig både idéer til, hvordan du kan lære at spotte de mønstre, og forslag til, hvordan du skal svare (og hvornår du ikke skal svare).

Ikke med dine følelser.

Men køligt, rationelt og kalkulerende.

For det eneste, der aldrig må ske, er at du holder dig tilbage af frygt for negativ feedback. At miste salg fordi nogen synes at du stikker næsen for langt frem er nemlig top-ærgerligt.

Synes jeg.

(Men måske du er uening?)

 

 

Morten Spindler

  

 

Husk min coaching

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.