Brand-sikker metode til at få sure kunder gjort glade

I dag fik min kone en mail fra en kunde, som var meget lidt tilfreds. Der var trukket et fjerde afdrag  på en betalingsordning skulle have været 3 afdrag – og det skal naturligvis ikke ske. Desuden mente han at skulle betale 2.000,- kroner mindre end de første 3 afdrag lød på tilsammen (hvilket IKKE var korrekt)

Problemet?

Vi havde oprettet en særlig kode til ham, som styrede:

* Hans rabat (som var betydelig)

* Hvornår første rate skulle betales

* Hvor mange rater der skulle betales.

Fordi han fik en klækkelig rabat, så var der en udløbsdato på rabatkoden.

Han valgte så at betale EFTER sidste frist.

Dooh.

Resultaget var, at rabatkoden IKKE virkede, og derfor gik der ged i skidtet.

Og så blev han sur.

Men her er pointen...

Min erfaring er, at det meget let kan gå HELT galt at forklare den slags pr. mail, med det resultat at du har en (endnu mere) sur, utilfreds og muggen kunde... Derfor brugte jeg en ganske særlig metode, som jeg har udviklet igennem mange år med salg.

En metode, som med næsten usvigelig sikkerhed tager brodden af din kundes arrigskab og som regel efterlader ham (eller hende) så tilfreds, at de velvilligt giver dig en god anmeldelse på Facebook, selvom du ikke giver dig en tomme.

(Og ja, det virkede igen – jeg har allerede talt med en yderst tilfreds kunde).

Metoden kan du læse i min bog om e-mailmarkedsføring, både hvad du IKKE skal gøre og hvad du SKAL gøre.

Bogen udkommer 1. september.

Beklager ventetiden.

 

 

Morten Spindler

 

  

Verdens bedste e-mail-udsendelses-system:

Simplero.