Forskellen på dem, der tjener penge med emails, og dem der måske aldrig kommer til det

Jeg er evigheds-student når det kommer til yoga.

Hver gang min kvinde starter nye 8-ugers begynderhold, hopper jeg med og tænker, at NU skal det være.

Men så sker livet, og jeg går i stå.

Dels fordi vi bor langt fra yogaskolen og dels fordi vi har så mange børn, at vi kunne fodre en pænt stor flok kødædende dinosauere med dem (hvis vi ikke inderst inde var glade for rollingerne), og derfor har svært ved at tage hjemmefra.

Og så er der selvfølgelig den indlysende grund...

Jeg har ganske enkelt ikke været committed til projektet.

Det er træls.

Altså ikke det med at have børn, men at jeg endnu ikke er kommet forbi det punkt, hvor jeg kan huske stillingerne og få lidt mere yoga-rutine i kroppen og træningen.

Men nu har jeg taget en princip-beslutning.

Det skal være slut med at stoppe.Jeg skal igang med at holde op med det holden op.

Så denne gang bliver jeg ved og tager afsted MINDST 1 gang hver uge, helst 2.

Men hvorledes rager det dig så meget som en høstblomst?

Jeg ved det ikke.

Men jeg kan se, at det minder meget om nogle af de gode folk, som igennem tiden har været på besøg i min klub for ambitiøse e-mailmarkedsførere – eller som bare har hyret mig til at få mere gang i deres salg med emails. Af en eller anden grund har de haft et vagt ønske om at komme igang, men aldrig rigtig proppet det ind i hjernens hellige commitment-zone, hvor de ting du beslutter dig for BARE sker, fordi... det kan ikke være anderledes.

Fremover vil jeg gøre alt for at undgå, at de overhovedet melder sig ind, for jeg vil hellere have færre betalende gæster, som virkelig får noget ud af det – end en kæmpe flok halv

Og een af de ting jeg gør...a

Er (hensynsløst) at proklamere følgende...

Hvis du melder dig ind i Fearless, skal det være fordi du har tænkt dig at committe dig til succes på langt sigt, og hvis det virker, så bliver du hængende og gør mere af det der virker og bliver endnu bedre til det, du lærer.

(Alt andet ville være crazy.)

Og vigtigst af alt.

Hvis du melder dig ud, er der ingen vej tilbage.

No offense eller hard feelings, som man siger.

Men jeg har mere end 1 gang set folk komme ind og være med i 2-3 måneder, for derefter at smutte igen fordi… De skal lige have implementeret det de har lært før de kommer tilbage.

Nope.

Du kan IKKE komme tilbage, for hvis du ikke var committed til at implementere da du meldte dig ind, så bliver du det aldrig, og så spilder du både din og min tid PLUS dine penge.

Et af de mest vanvittige eksempler, jeg har oplevet, var en godmodig og rar fyr, der meldte sig ind og implementerede eet eneste af mine gode råd om emails, et tip som gjorde at han fordoblede den (i forvejen fornuftige) omsætninge han havde med emails.

FORDOBLEDE.

Og SÅ meldte han sig ud, for som han (ikke særlig begavet, hvis du spørger mig) ræsonerede:

Jeg får næppe flere råd, der rykker så meget, og så bliver jeg skuffet, så jeg kan lige så godt melde mig ud.

I min verden kan du ikke gøre noget, der er mere ulogisk, men jeg ved godt, hvad det dækker over.

Der var ikke noget galt med min kunde.

Han har bare det, som jeg kalder: »opportunistisk tankegang«

Han kunne simpelthen ikke forestille sig, at der kunne være mere at hente ved at investere mere tid og flere kræfter i at lære af en, der med et enkelt tip havde fordoblet hans omsætning.

Sæt det i kontrast til dem, der meldte sig ind i september 2015 og blev hængende helt frem til december 2017, og var oprigtigt kede af at jeg stoppede Fearless. De havde det, jeg kalder: »investor mindset« (jeg kan ikke komme i tanker om en dansk oversættelse, der holder), og de har (så vidt jeg ved) alle skabt en god forretning for sig selv – især med e-mailmarkedsføring.

Min pointe?

Hvis du vil have quick-fix til dine emails, skal du gå til nogen, som lover dig den slags.

Det giver ingen mening for mig.

Vil du derimod ændre din forretning med en solid og langsigtet indsats.

Så er du velkommen i mit univers.

Jeg kan G—A—R—A—N—T—E—R—E dig, at du tjener investeringen hjem 10-fold (eller mere), når blot du beslutter dig for at lære og implementere lidt hver måned – eller meget, hvis du vil.

Er du i sidstenævnte kategori.

Med andre ord…

Har du »investor mindset«?

Og endnu bedre, har du et produkt, som du allerede ved at der er et marked for?

Så er du velkommen i mit univers, og vil næppe fortryde eller ønske at forlade Fearless, så længe du kan tygge brød og kan se omsætningen vokse

Hvis du derimod har opportunistisk tankegang, og springer fra det ene kursus til det andet (uden at implementere noget), så bliver du hurtigt træt af mig.

Så fik vi det på plads.

I morgen?

Skal vi snakke om noget helt andet i samme bolgade.

 

 

Morten Spindler