Lektionen fra de salg, du ikke fik med emails.

20190520

Ah, for f*nden osse...

Den der følelse, når du opdager en mail langt nede i en indbakke, som du ikke lige fik tømt imens en intens kampagne kørte. Og i den mail står der, at vedkommende er interesseret i at købe yogauddannelsen (min kvindes flag-skibs-produkt til 30k), og at jeg meget gerne må sætte hende på maillisten (hvor hun naturligvis ville være blevet tæppebombet med de mails, som indtil videre har solgt cirka 133 pladser siden sommeren 2014.

Altså, der var ikke noget galt med, at jeg gerne måtte sætte hende på maillisten.

Men jeg havde glemt det, og det var 1,5 måned siden.

Så jeg skrev og spurgte, om hun stadig var interesseret.

Og hun skrev og sagde nej tak, for nu havde hun købt en uddannelse i Indien i stedet.

Doh.

Vi kunne have solgt hende en plads.

Det er også muligt, at hun alligvel ville have købt et andet sted.

Men den der chance for at skyde på mål, som man ikke tog, den svier i en gammel sælgers hjerte.

Anyhowsa...

Det gik meget godt alligevl, for på 1 enkelt måned (medio april til medio maj) solgte vi lige knap halvdelen af pladserne på 8. sæson af Tanjas yogauddannelse.

For at sætte det i relief, så plejer det at tage mindst 4 måneder.

Men vi havde ikke 4 måneder til rådighed.

Så vi tog livets gedekid ved babyhornene og sparkede røv, som man næsten altid kan, når man skal.

Men hvorfor er nogle af os indrettet sådan, at vi kun tager os sammen, når vi er nødt til det?

Hvorfor kan vi ikke bare sætte os mål som SKAL nås, når det bare ville være fedt?

Det kan vi også, og jeg har gjort det masser af gange.

Og jeg har sat mig det mål, at det aldrig igen skal være hajtandsbidende nødvendigt at sætte sig mål for at have gysser til både husleje og fredagsslik (her nævnt i omvendt rækkefølge af deres vigtighed).

Men der ER altså noget om, at nød lærer nøgen kvinde at spinde.

Og her ligger en (for mig) vigtig lektion.

Ikke i den gamle kliche.

Men når jeg skal lytte til nogen... Når jeg skal vælge mine guruer (indenfor salg og e-mailmarkedsføring)... så gør jeg det med omhu, og eet af mine mange kriterier for at lytte, er at mine de skal have klaret sig ud af vanskelige kår i andre brancher end den, hvor de selv er eksperter...

Et eksempel...

Det imponerer mig ikke nær så meget, at du kan sælge kurser i at sælge med Facebook, som at du kan sælge i forskellige brancher med det medie.

Samme gælder med emails.

Hvis jeg kun solgte e-mailmarkedsføring og ikke opererede i andre brancher, så ville det, jeg kunne lære dig om e-mailmarkedsføring være for snævert og det ville langsomt visne fordi det var baseret på teori og hearsay.

Ikke på rocksolid erfaring.

Anyway, sådan er jeg indrettet.

Jeg siger ikke, at du skal være som mig.

Jeg siger ikke engang, at du skal lytte til mig.

Kun at du skal være kritisk.

Og huske, at jeg snart åbner dørene til min klub for ambitiøse e-mailmarkedsførere, hvor jeg deler ud af mine erfaringer og giver dig inspiration til at løfte dig over mængden.

(Det er lettere, end du tror.)

 

 

Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.