Marketing-lektionen fra VM i Lego

Min søn er lige blevet udnævnt til verdensmester i at lege med Lego helt alene.

Som du måske har gættet, så var der kun MIG i komitéen.

Og ja, jeg ved godt at andre forældre (fejlagtigt) også tror at deres små nuttede (men pølsefingrede) unger er verdensmestre.

Det er de bare ikke.

Anyway, lad os komme til sagen (før det her så småt begynder at lugte af, at jeg sætter mit afkom op på en piedestal i stedet for at bringe »værdi« til dig).

Din pointe, Morten?

Nå ja, kommer nu.

Min søn kan underholde sig selv med sit lego i timevis. I hans lille krøllede hoved kører den ene historie efter den anden som ikke har noget manuskript, og de ændrer sig fra det ene øjeblik til det andet… Jeg ved det, for han italesætter (hov, jeg hader ellers det ord) sine fantasier undervejs.

* Første lego-lektion til dig:

Hvorfor tror nogle mennesker (ikke du, men andre) at det kun er børn som elsker at blive underhold (og underholde sig selv) med historier og drama?

Jeg mener, se på de emails folk sender ud.

De er ofte så kedelige, at det svarer til en helt grå lego-æske UDEN en farverig illustration der inspirerer de små poder til FØRST at sælge mor og far på idéen om at kaste 1.700 kroner efter en papæske med plastik, og derefter holder dem beskæftiget med story-telling (vision) i deres knold de næste mange uger.

Kan du forestille dig det?

En helt lysegrå lego-æske på en trist hylde i Bilka.

På æske er der kun skrevet med småt og mørkegråt, hvad indholdet af æsken er.

= = =

»En masse grå plastik-klodser, som med fantasi kan sættes sammen til klodsede figurer«.

= = =

Lego ville muligvis sælge nogle æsker på deres navn.

Men hvad nu, hvis de var et helt ukendt brand?

** Anden Lego-lektion til dig:

Du har ansvaret for at inspirere dine læsere, og den største forskel fra dem og børn er, at de formentlig har mistet eller undertrykt deres evne til at underholde sig selv.

Det er DIT ansvar.

Og at dømme efter de mails, som lander i min indbakke, så er der gode nyheder til dig, for der er (tilsyneladende) næsten ingen, som træner den muskel i hjernen, som kan fortælle underholdende historier og gøre det på en måde, som kilder netop dit publikum med en fjer... lige der... hvor dankort-fingeren er mest følsom.

Der er ikke flere lektioner for i dag.

*** Måske lige bortset fra den her…

Hvis du gerne vil gøre det til en (indbringende) leg at træne og bygge din egen e-mailmarketing til et (lego) monster, der kan skaffe dig kunder (eller jobs for den sags skyld) så let som at bygge et lille hus med grå røde legoklodser, så har jeg stedet hvor du kan være med for en tiendedel lego-budgettet i en mellemstor familie…

20 kroner om dagen.

Incl. moms.

Detaljer her:

https://fearless.mortenspindler.dk/

NB. Salget lukker ved midnat på søndag.

Derefter bliver det ikke dyrere.

Døren er lukket, og du går glip af næsten 3 måneder med bonusser der (alene) er 2-3 gange mere værd end din investering.

 

 

Morten Spindler

 

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.