Forudsigeligt tip om at være spammy (or not)...

Jeg forbarmer mig ind imellem og hjælper folk med mangt og meget (relateret til e-mailmarkedsføring), og til morgen havde jeg en session med en, der blot skulle have lidt hjælp til Simplero (fearless-medlem Merete Stenner havde ikke tid, så jeg tog den selv – ellers henviser jeg normalt til hende, for hun er 10 gange bedre end mig). Det viste sig så, at kunden også sagtens kunne bruge lidt tips til den mere salgs-strategiske del, og dér havde jeg et par tips eller tre at byde ind med...

Et af dem var:

Når folk har skrevet sig op for at få en »gratis« freebie, så send dem daglige emails for at minde dem om at hente deres freebie.

Og gør det på en måde, som sikrer et meget højere engagement fremover – og dermed også giver jer en masse andre fordele...

* Højere konvertering til salg.

* Mere viden om kvaliteten af jeres leads

* Et mere personligt forhold til læserne

– og mange andre fordel, jeg kunne blive ved med at rappe om det hele dagen.

Metoden som jeg anbefalede min kunde indeholder en del forskellige trin, som alle tager udgangspunkt i principper, som jeg har testet igen og igen, så det er ikke bare teori, som jeg prøver at proppe i halsen på andre.

Det er service-info, som kan give dig genveje igennem den jungle der hedder »salg med e-mails«. Junglen kan være stor og kringlet, hvis du ikke har en guide, der kender alle stierne, men du kan sagtens selv finde vejen, hvis du er tålmodig.

Anyway, her kommer det sjove.

Det forudsigelige.

Noget som jeg stort set ALTID hører, når jeg anbefaler folk at sende daglige emails, selv hvis det kun er i en periode.

Kunden sagde noget i henretning af det her:

= = =

Ja, nu skal vi jo lige overveje frekvensen, om det skal være 1 gang om dagen eller 1 gang om ugen – vi siger til vores læsere, at vi ikke spammer dem, og 1 mail om dagen er »kind of spammy«.

= = =

Suk.

Men hvordan skulle folk vide anderledes, når de bliver tudet ørerne fulde med den slags nonsens af online-guruer, der ukritisk gylper andres u-testede tips op fordi det lyder sexet fra scenen at man ikke vil være spammy eller sælgende..?

Fakta er bare...

At når folk har skrevet sig op lige nu, så er de (LIGE NU) interesseret i at høre en masse fra dig, og hvis de ikke er, så er det meget bedre at få dem hen hvor peberet gror (læs: ud af din mailliste).

Jeg har netop besluttet at den samlede, detaljerede anbefaling, som jeg gav kunden i dag (og som vil give dem bunker af salg, når de implementerer) vil blive bredt ud og analyseret i september-udgaven af månedsbrevet til fearless-medlemmer.

Glæd dig til 1. september, hvor du kan købe plads igen.

Og husk – den 10. september vil være sidste frist, derefter vil du ikke længere kunne købe månedsbrevet.

 

(Du skal starte med at skrive dig op på min mailliste)

https://www.spindlerman.dk/

 

Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.