Det hensynsløse elementet, der løfter din moral og gavner din bundlinie

Okay, jeg har lige set den mest geniale brug af scarcity, nogensinde.

John Cleese laver en form for LIVE afskedsturne som han sælger med slogannet:

= = =

Last time to see me before I die.

= = =

Selvfølgelig er det en del af hele hans joke, men vi ved allesammen, at når en spøg er sjov, så er der som regel noget sandt ved den, og det er ingen hemmelighed, at John Cleese ikke er helt ny mere.

Personligt tror jeg ikke et sekund på, at han er parat til at stille sine fluffy-bugs-bunny-sutsko any day soon, men der er bare et eller andet over det slogan, som alligevel gør det troværdigt. Det kan jo også betyde, at han bare ikke gider at optræde mere efter denne turne, så hvis jeg vil se ham LIVE (og det vil jeg gerne af flere forskellige grunde), så er det vist ved at være tiden.

Her er et par af grundene til, at jeg gerne vil se ham.

1) Det slogan alene kunne motivere mig til at studere ham dybere (hvis jeg ikke allerede var fan).

2) Han er (ligesom yours unholy) meget imod religion og andre indbildte sandheder, der I århundreder har været en hæmsko for menneskelig trivsel og udvikling.

3) Han har aldrig været bange for at smide om sig med morbid og hensynsløs humor.

Ja.

Hensynsløshed kan være et positivt karaktértræk, når du skal agere som menneske (og når du skal drive din forretning). Det er lidt som med ja og nej, hvis du siger »ja« til een ting, så siger du stort set altid »nej« til noget andet.

Hvis jeg siger »Ja« til at se »John Cleese«, så siger jeg nej til at være sammen med mine børn – den aften.

Hvis jeg siger »Ja« til at børnene må få en ekstra is, så viser jeg hensyn til deres følelser lige der, men jeg vender (muligvis) ryggen til (og siger nej) til en anden del af mit ansvar som voksen.

Hvilket ansvar siger jeg »nej« til..?

Tja, det kunne være mit ansvar for at lære børnene, at man som voksen ikke altid flytter sig, blot fordi nogen plager (det gør du jo heller ikke, når trolde på din e-mailliste forsøger at få dig til at gøre mindre af det, som gavner din forretning, vel?).

Det kunne også være noget så simpelt, som at du hjælper dem til at få en bedre reguleret kost i en verden der er fuldstændig fugkd up på kalorier, already.

Det kunne være...

...hvad-som-helst.

Pointen er, at når du viser hensyn, så er du (ofte) også hensynsløs overfor noget andet.

Deraf referencen til Ja-nej-dilemmaet.

Selv hvis ungerne lister på gangen om morgenen for at vise hensyn overfor dem, der stadig sover her i huset... Så er de hensynsløse overfor deres egen tissetrang, fordi man kan ikke skynde sig hurtigt, hvis man samtidig skal være musestille.

I min håndbog (Enkyklopædietikon) for fearless-medlemmer, er flere kapitler centreret om, hvorfor du hensynsløst skal forfølge din egen mission, og hvordan du kan gøre det – uden at trampe på andre mennesker, men samtidig undgår at lade andre mennesker trampe på det, som i sidste endne kan gavne dig.

Giver det mening?

For eksempel i fearless-regel nummer 4, der handler om salg i dine emails. Eller om nummer 2, der handler om at prioritere tid (som du hensynsløst tager fra de skjulte trolde i dit liv).

Og listen fortsætter...

Men nu er jeg nødt til at slippe hensynet til dig, og stoppe bombardementet med uvurdérlige tips til dine e-mails.

Dog skal vi lige gentage højt i kor...

Scarcity (knaphed) er din bedste ven, når du skal sælge noget, og da du jo H-J-Æ-L-P-E-R folk til et bedre liv med dine produkter, er det vel nærmest moralsk forkasteligt IKKE at bruge scarcity i dit salg, ikke sandt?

I morgen er atter en sjælden og sparsom dag i vores liv.

Fra 1. til 10. september kan du købe plads i fearless.


(Du skal starte med at skrive dig op på min mailliste)

https://www.spindlerman.dk/

 

Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.