Når »gør som de andre« ikke virker.

Jeg har lige genlæst Halfan Timms bog om Facebook annoncering.

Fordi?

De bøger, som er vigtige for mig, læser jeg gerne 10 gange eller mere.

Nåmmen, på side 141 beskriver han en splittekst imellem 4 annoncetekster – og det interessante er, at den første tekst dyrker en præmis, som er ganske udbredt iblandt online markedsføringsnørder (især "den hårde kerne", haha – det her er et sidespring, men et finurligt et af slagsen... alle online-marketing-facebookgrupper i DK med respekt for sig selv hedder noget med den hårde kerne, og når du så dykker ned i flere af grupperne, skal man ikke bruge ret mange minutter på at finde ud af, at hovedparten af de emner, som bliver dyrket, er så langt fra begrebet »hård kerne«, som man næsten kan komme... Ikke fordi jeg på nogen måde vil håne nybegyndere, men når 80% af spørgsmålene er newbie-nims-nams om for eksempel MailChimp, så begynder »den hårde kerne« at miste sin betydning, hvis nogen skulle spørge mig...

Nå, tilbage til tråden.

Den annoncetest, som TABER splittesten på side 141-143 i Halfdan Timms bog starter med sætningen:

= = =

Mere end 300 har allerede downloadet vores guide...

= = =

Antagelsen er, at vi (læserne) opfører os som lemmings, og når vi ser at andre har downloadet, så vil vi være mere tilbøjelige til at gøre det selv.

Men selvom annoncerne var målrettet mod folk, der sansynligvis var interesseret - så havde annoncen en markant dårligere konvertering end de andre 3 versioner.

Ingen af de andre pralede af antal.

Så min pointe er?

Selvom sultne mennesker er tilbøjelige til at gå ind i en restaurant, hvor der allerede er mange gæster (fremfor een, hvor der er få), så kan du IKKE regne med (som princip), at det virker ligeså godt, hvis du står udenfor din restaurant og (uden evidens) praler med antallet af gæster.

Get it?

I mit næste månedsbrev for fearless-medlemmer (udkommer 10. september) dyrker jeg et princip, du kan bruge i stedet for.

Og det samme gør jeg på mit kursus den 25. august, når du skal skrive tekst til din landing page.

Og når jeg siger princip, så er det fordi du kan regne med at det altid virker... Effekten vil variere efter branche, årstider, prisen på dine produkter, kvaliteten af din liste etc. etc. etc... men det virker – selvom det er kontroversielt (eller måske snarere fordi).

Detaljer om kursus og købslink til (med early-bird-rabat) finder du her:

https://landingpage-kursus.mortenspindler.dk/


(Du skal starte med at skrive dig op på min mailliste)

https://www.spindlerman.dk/

 

Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.