How to: Samme resultat med mindre i...
Det var lidt som at slå i en dyne.
De sidste emails vi sendte ud i kampagnen for at sælge billetter til den festival for yogi'er, som min kvinde afholder i skrivende stund (august 2019) havde følgende effekt.
Folk åbnede.
Klikkede.
Og købte INGENTING.
I 2018 havde vi solt så mange billetter, at begge sale ved flere hold var fyldt til bristepunktet, hvilket vil sige 32 yoga-elever per sal, 62 mennesker igang med yoga på een gang ved flere af holdene ud over en weekend.
I år blev det ikke helt så vildt...
Der var masser af læsere, som frivilligt havde skrevet sig på en underliste for at få en tidsbegrænset rabatkode, men vi var formentlig kommet til et mætningspunkt. Salget (målt i antal) havde dog allerede været okay – ikke helt så højt som sidste år.
Men her er pointen...
Formålet med denne festival er IKKE at tjene penge direkte, men at få nogle folk op af sofaen og ind for at mærke den hyggelige stemning i Heart of Yoga.
Og nu hvor festivalen er igang..?
Da står det klart, at det egentlig er meget rart, at der ikke kommer så mange på holdene. Både for os og for eleverne.
Ja, vi vil gerne have mange kundeemner.
Men de skal også have en god oplevelse.
Og nu skal du høre det bedste af det hele...
Sidste år brugte vi 10 gange så meget tid på markedsføring og 5 gange så mange penge... Vi delte kørte rundt i nærområdet og delte cirka 12.000 postkort ud i folks fysiske postkasser, hængte cirka 1.000 plakater op og brugte derudover hele indtjeningen fra billetsalget på Facebbookannoncering for at få så meget hype omkring arrangementet som muligt.
Det virkede.
I år satte vi billetprisen op til det dobbelte (fra 99 til 199).
Og droppede det med postkort og plakater.
Brugte mindre på Facebook.
Fik det samme antal kroner i boksen.
Og har et federe arrangement.
Moralen set i fugleperspektiv?
Nogle gange skal man bare tage den lidt med ro.
Jeg vil foreslå, at du gør det samme (når du har skrevet din daglige mail, forstås) og får dig en fed søndag.
Måske med lidt yoga?
Om 14 dage åbner jeg dørene for et afslappet (men intenst) salg af abbonnementer på månedsbrevet Fearless Email Rampage, der KUN handler om at få en bedre forretning med e-mailmarketing.
Indtil da...
Johnny B. Good
(Du skal starte med at skrive dig op på min mailliste)
Morten Spindler
⇢ Skriv dig op til Morten Spindlers (No-BS) Daglige emails og ⇣
FÅ 1 GAVE-NUMMER AF
Fearless Email Warriors
DK's eneste magasin om
e-mailmarketing
Det koster dig kun din e-mailadresse
Special-nummer om at køre en profitabel Black Friday-kampagne efter den model, jeg har brugt for mig selv og for kunder.
Du kan altid afmelde dig.
Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895
–
Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.