Hvis bare alting var SÅ let...

På et møde i det job, jeg passer i dagtimerne, drøftede vi, hvor trofaste bil-ejere kan være overfor et mærke, og hvilke mekanismer, der skaber det mindset, at man køber et bestemt bilmærke, (næsten) uanset hvilke veje vindene blæser.

Et eksempel.

Da jeg var en ung mand og ny bilist, så jeg en reklame i TV på et engelsk hotelværelse...

En mand stod og ventede på sin kæreste. Det blev ikke sagt, men fremgik lissom af filmmusikken og scenariet. Han ventede dog forgæves, og til sidst satte han sig ind og startede sin VW Golf, og kørte væk.

Vrrroom.

Og her faldt de eneste ord i reklamen.

= = =

If only everything... was as reliable as a Volkswagen.

= = =

Den ramte mig (som du nok kan forstå, da jeg kan huske ordene her cirka 30 år efter), og siden har jeg forholdsvis trofast kørt Volkswagen.

30 sekunders reklamefilm, med en enkelt (stærk) sætning, der skabte en vision i knolden på en ung mand.

Måske hjalp det også, at min første bil (en 6-cylindret) Ford Granada havde været ALT andet end driftsikker.

Resultatet?

At jeg det meste af livet haf sværget til det bilmærke.

Jeg har kørt/ejet…

1 stk. VW Jetta.

1 stk. VW Polo

2 stk. VW Golf II

2 stk. VW Golf IV

1 stk. VW Golf V

2 stk. VW Touran

1 stk. VW Golf VI

1 stk. VW Passat

2 stk. VW Golf VII

Derudover har jeg påvirket mange mennesker i min omgangskreds til at vælge Volkswagen, jeg vil tro at det har givet danske VW-forhandlere MINDST 10 salg.

Så 1 lille sætning i en reklame for mange år siden, betød altså et samlet salg af cirka 23 biler.

Det ER interessant.

Og det eksempel står ikke alene.

Det er naturligvis et (sjældent) ekstremt eksempel, men det ER et faktum, at vi alle er tilbøjelige til holde fast i de »mærker«, vi nu engang har valgt – blandt andet for at retfærdiggøre vores oprindelige valg (der er lavet omfattende forskning i det).

Og det er alt sammen gode nyheder for dig.

Det betyder nemlig, at du kan påvirke folk til at blive trofaste kunder og læsere.

Hvis ellers dit produkt er godt.

Og hvis der er et marked for det.

(Læs: Du KAN altså ikke sælge sand i Sahara, det er en skrøne).

Det eneste du skal gøre derfra, er at møde op i folks liv og levere en historie, som ræsonerer med dine læsere og det der sker i deres liv, og især skal du skabe en stærk vision på deres indre lystavle.

Så kan det ikke gå galt.

Den 1. september kan du starte dit abonnement på mit månedsbrev, der oven-i-købet giver dig status af medlem i fearless, hvilket giver dig nogle fordele, som er svære at ignorere.

* Mulighed for direkte e-mailsparring med mig.

* Du kan få feedback på teleklasser.

* Og så er der Facebook-gruppen og vores forum.

= = =

If only everything… was as potent as that.

= = =


(Du skal starte med at skrive dig op på min mailliste)

https://www.spindlerman.dk/

 

Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.