Hvorfor hensyn ER noget bæ...

»Hvis du gerne vil have mindre larm om morgenen, så kan du jo bare købe den slags toiletsæder, der har en dæmper-ting som gør, at de daler langsomt ned mod kummen og ikke giver et højt smæld når de rammer«.

Whew.

Jeg er sikker på at min datter kom med det forslag i en god mening.

Og selvom det ikke lykkedes hende at formulere det i een lang sætning, så kunne jeg ret hurtigt se, hvor hun ville hen… Det ville være nemmere for hende (og de andre unger), hvis de ikke skulle tænke over at være stille om morgenen, men bare bevidstløst kunne vælte omkring i huset – uden hensyn til hinanden og andre sovende reptiler.

Måske er det overdrevet.

Men jeg synes faktisk, at »hensyn« er så vigtig en kvalitet, at hver dag gør mig umage for at lære mine børn skidtet.

Og at købe nye toilet-sæder, der kan fjerne behovet for at tænke på at være hensynsfuld er (i min bog) ingen hjælp.

Det er dovenskab.

Mere...

Det ville også være spild af både penge og andre ressourcer, når der ikke er noget galt med de toiletsæder vi har.

På den anden side...

Dovenskab kan også være en dyd, og jeg for min part kan sige, at jeg dagligt smiler hele vejen til banken over vores konkurrenters dovenskab, for det betyder at den indsats man skal lægge i at...

* få sig et job
* sælge en ...rævfuld... pladser på en uddannelse
* Få flere kunder i en fysisk butik

... you name it...

…er så meget desto mindre.

I Svendborg er de fleste andre forretninger formentlig samtidigt misundelige og fulde af taknemmelighed over den indsats min 'fætter' Line og hendes mand Martin gør for at trække kunder til byen. Og det er en stor indsats de gør, men det er stadig en overkommelig indsats – og som jeg ser det, har de masser af krudt i bøssen til at gøre mere, hvis det var påkrævet.

Hvad de gør?

Fortæller daglige små underholdende video-anekdoter på deres Facebook-side.

Gør de så ikke noget ved deres e-mailmarkedsføring?

Jo, men slet ikke nok.

Og når man tænker på, hvor let de kunne genbruge alt det content de dagligt smider ud i æteren, så er det næsten en skam.

Men de har bragende succes allerede, og det udstiller tydeligt, at når du (virkelig) lægger en vedholdende indsats i din markedsføring, så er det muligt at skabe fremgang, selv i en lille niche-butik i udkanten af Danmark, hvor mange ville sværge at det IKKE kan lade sig gøre at drive en specialforretning. Jeg har selv hørt et højt begavet og skattet familiemedlem udtale det om selvsamme butik i Svendborg – han tog fejl.

Og når du skal skabe den fremgang, er emails er en af de lavest hængende frugter.

Det er ikke den eneste.

Men det er en af de få mekanismer, hvor du selv ejer hele skidtet.

Forstået hvordan?

Når du sørger for at lave backup af din liste – hver dag – og have kopier af den flere fysiske steder – så kan ingen ramme dig. Hvis din udbyder smider dig på porten, så laver du bare en konto hos en anden, og bang... så er du igang med at sende emails ud igen.

Men nu får du ikke mere gratis undervisning for den 25-øre, vi skal op i en højere prisklasse og snakke om Fearless.

Det er mit produkt.

Spydspidsen er månedsbrevet Fearless Email Rampage.

Det udkommer den 10. i måneden.

Og det kan KUN købes i perioden fra den 1. til den 10. i måneden.

Kommer du for sent, vil du ikke længere kunne erhverve det nummer, som du gik glip af, og HVIS jeg nogensinde sætter det til salg, vil prisen være den samme, der bliver ikke nogen discountudgaver.

I månedsbrevet lærer jeg dig cremen af mine erfaringer med salg og e-mailmarkedsføring.

Og du er velkommen.

Tidligst den 1. september.

Senest denn 10. september (og denne deadline er hensynsløst barsk… 1 sekund over midnat den imellem den 10. og den 11. september er det for sent – sig ikke, at jeg ikke advarede dig).

 

(Du skal starte med at skrive dig op på min mailliste)

https://www.spindlerman.dk/

  

Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.