Dirchs hemmelighed

Da jeg var en meget mindre dreng, end jeg er nu, havde vi en komiker, der næsten altid gik rundt og var sjov. Hans navn var Dirch Passer, og hvis man må formaste sig til at være lidt sort i sin humor, så vil jeg sige, at der er en grund til, at hans navn rimer på spasser...

Han var altid fuld af spas.

Hør selv en af hans små replikker.

= = =

Man skulle have været dværg, så ville bajerne være meget større.

= = =

Okay, måske er ordet bajer ikke særlig udbredt mere.

Og måske er det ikke længere socialt velanset at tale om øl som om det var en ufarlig saftevand.

Men det er ikke pointen.

Pointen er, at humor er et sprog, der er lige så universelt, som børn der leget sammen (selv hvis de ikke taler samme sprog). Alligevel er mange mennesker bange for at bruge den (humoren) i emails. Som om der IKKE sad et menneske ude i den anden ende af din email.

Spoiler alert: Det gør der.

Ja, også selvom du arbejder med »business to business«-markedsføring.

Og humor virker.

Den 17. september skal jeg for eksempel til en konference om annonncering på sociale medier, hvor knap halvdelen af billetterne blev solgt på en (email) kampagne skrevet af Yours Unholy – emails, der i høj grad byggede på humor og underholdning (eller infortainment, som jeg kalder det, når produktinfo og underholdning bliver »shaken, not stirred«). Og den anden (lidt større) halvdel af billetterne blev iøvrigt også solgt med emails.

Denn korte udgave af det interessante her?

Emails og underholdning...

...Solgte billetterne til en konference om annoncer på sociale medier.

(Smiler skælmt).

Hvis du have den lange version og lære alt jeg ved om at skrive underholdende mails, der sælger billetter, så kan jeg varmt anbefale mit månedsbrev. Detaljer på linket herunder.

https://fearless.mortenspindler.dk/

 

(Du skal starte med at skrive dig op på min mailliste)

https://www.spindlerman.dk/

 

Morten Spindler