Det eneste hellige for en e-mailmarkedsfører

Hjemme i vores familie har vi fået en ny bog.

Den er skrevet af en fremtrædende videnskabsmand indenfor genforskning – en fyr, der samtidig er en ivrig samfundsdebattør og kritiker af religion (og måske især fastlåste overbevisninger)... Nogle af hans bøger handler om videnskab, og han har for eksempel skrevet bestselleren »The Selfish Gene«, der er et spændende værk om, hvordan generne og evelutionen virker. Andre af hans bøger handler – som dette seneste skud på stammen – om at verden (ifølge forfatteren) ville være et bedre sted uden religion og (blind) tro...

Forfatteren hedder Richard Dawkins.

Og bogen, vi har købt hedder...

= = =

Outgrowing god.

= = =

Og hvis du tror på gud... Jeg er ikke kommet her (i din indbakke) for at håne dig, det gemmer vi til en anden god gang. Jeg er heller ikke kommet for at vise dig respekt for din tro, nej respekt er noget man gør sig fortjent til, og selvom du har fortjent, at jeg respekterer din ret til at ytre dig og til at tro på lige hvad du vil, så vinder du ikke min respekt ved (fx) at tro på, at alle de sten vi finder på stranden indeholder en kerne af marcipan, og det er kun et spørgsmål om at tygge hårdt nok på dem, så knækker skallen og man får den mest velsmagende godbid...

Igen, jeg respekterer din ret til at tro på det.

Men respekterer jeg dig for at tro på det?

Nej, og hvorfor gør jeg ikke det?

Fordi... din blinde tro på det, er ganske enkelt ikke en pålidelig kilde til viden eller indsigt af nogen art. Det kan godt være, at du har ret, og der er endda en meget lille videnskabelig sansynlighed for, at du har ret. Den sansynlighed er dog så lille, at det svarer til...

Nul.

Men hvorfor taler jeg overhovedet om det, og er det relevant i forhold til markedsføring med e-mails?

I høj grad.

Det er relevant fordi de fleste e-mailmarkedsførere, jeg møder på min vej, render rundt og basker løs på træets løv med en fluesmækker (i stedet for at bruge en kædesav på stammen af problemet).

Et eksempel?

Mange er overbevist om, at høje åbningsrater og lave afmeldingsrater er DET, du skal fokusere på, når du arbejder med e-mails.

Kilden?

Det siger deres mavefornemmelse (frygten for at miste er større end drømmen om at vinde), og der er masser af guruer derude, som er parat til at bekræfte den antagelse.

Og så længe du – ukritisk – dyrker den.

Ja, så ser du ikke, hvor meget større effekt din indsats ville have, hvis du for eksempel i stedet fokuserede på at sætte dig ind i din målgruppes smerter, drømme og behov – og skrive hyppige emails der – engagerende og entusiastisk – demonstrerer, at du har noget at byde dine kunder.

Netop derfor læser vi bøger om at vokse ud af religiøse (læs: blinde) overbevisninger.

For at blive bedre forbilleder for vores børn og vores kunder.

Et eksempel mere...

Min kvinde uddanner yogalærere.

Hvis hun gerne vil sikre sig, at de yogalærere hun uddanner, ikke påfører deres elever skader, hvilket af disse 2 scenarier tænker du så er den mest pålidelige kilde til viden:

1) Hun uddanner sig til fysioterapeut og lærer at stille kritiske spørgsmål til gængse opfattelser af, hvordan man udøver yogaens (til tider krævende) stillinger?

2) Hun følger blindt – og reciterer flittigt – gamle guruers fastlåste holdninger til det samme?

Hvis du svarede 2, vil denne email være nonsens for dig, og du vil ikke forstå, hvorfor jeg dyrker pålidelige kilder til viden fremfor overbevisninger, der ikke kan modstå en kritisk granskning.

Anyway, inden længe åbner jeg døren til mit fearless-univers, hvor ingen overbevisning er hellig. Det eneste der er helligt, er dit fokus på resultater og dit mål om at blive skarp(ere) til at sælge med underholdende emails, og det univers består primært af månedsbrevet »fearless email RAMPAGE«, men der er også andre goodies, såsom teleklasser, Facebookgruppe, e-mailsparring med mig, forum mm. Indtil døren åbner sig, kan du altid dyppe tæerne i fearless LIGHT (du finder linket nedenfor).

(Kun for læsere af mine daglige emails)

 

 

Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.