Avisernes flop-strategi virker på... hvem?

20191030

Her er noget, der VIRKELIG undrer mig – så meget at jeg må knibe mig i armen næsten hver eneste dag, når jeg læser online-aviser... Det, jeg ikke fatter er at aviserne forsøger at proppe et abonnement ned i halsen på mig, hver gang jeg vil læse en artikel med lidt kød på (det mislykkes hver eneste gang).

Gu' i hælvit vil jeg da ikke købe et abonnement, blot fordi jeg ser en enelt interessant artikel, har I spist søm og glemt at spytte hovederne ud?

Har I overhovedet ikke lært noget-som-helst af alle de år med papiraviser?

Iøvrigt kan jeg bedst lide papir-aviser – nu-om-stunder er det bare sådan, at man ind imellem søger nyheder online.

Men forestil dig lige en døgn-kiosk på Polle-fra-Snave's tid, hvor der dufter lidt svedent af kaffe, romkugler og friske aviser. Nu ser du på ekstra bladets spiseseddel, at Kim Larsen lige har udtalt, hvor mange penge han har tjent på sin nye plade »Midt om Natten«, og du tænker... Det skal jeg lige læse om, og så er der jo også hende kyllingen på side 9 (nej, jeg stavede det ikke med æ), som jo på ingen måde trækker kvaliteten af den avis ned, så lad mig bare nap' dagens nummer af Ekstra Bladet...

Men lige før du skal til at smide en 5'er på bordet for en romkugle og dagens avis, men efter at have puttet en romkugle på størrelse med Runde Tårn (som den gang kun kostede en krone) ned i en papirspose, så snupper kioskejeren avisen, smider den ned under disken og siger til dig...

»Hvis du vil læse dagens avis, skal du tegne et abonnement, den første måned koster kun 20 kroner, og derefter 150 kroner om måneden«.

(Oversat til 2019-priser er det... meget mere.)

Du kigger vantro på kioskejeren, snupper din 5'er fra bordet og lægger i stedet 1 krone for romkuglen og går så ud ad døren imens du ryster på hovedet og hvæser...

= = =

Hvad f*nden har den klovn røget?

= = =

Ja, det kunne godt være sket for mig det det, hvis ikke det var fuldstændig urealistisk, at nogen dengang havde forsøgt at sælge mig et abonnement, når jeg bare ville læse dagens avis. De ville have solgt den til mig, og så... inde i avisen... have vist mig en annonce for det skide abonnement. Men i 2019 har medierne fuldstændig glemt den lektie, der går sådan her: Sælg D--A--G--E--N--S avis på pirrende aktuelle nyheder, og prøve så at sælge dem et abonnement bag-fårkging-efter.

Så lad da være, de kunne sælge mange numre af avisen online for en 20'er.

Ja.

Og måske kunne de sige... Du får den for en 10'er, hvis vi må sende dig emails (jeg ved faktisk ikke om præcis den strategi er lovlig, men ellers kunne de finde på noget andet).

Og SÅ...

Ja, hvad så?

Så kunne de (naturligvis) sælge kunden et abonnement med emails, der var skræddersyet efter, hvilke typer nyheder, læsereren havde luret på.

Det er SÅ indlysende, og jeg vil vædde næsten hvad det skal være, med at ingen har testet det, for det er meget mere interessant at jagte likes på Flakebook og Instaklam.

Duh.

Anyway, hvis det her er sort snak for mig, så vil du ikke have gavn af et abonnement på MIN avis, som du ellers ville kunne købe (uden rabat) om 2 dage.

I mellemtiden vil jeg opfordre dig til at donere lidt dinero til teamtrees-dot-org, de gør en forskel for vores børns fremtid.

Og hvis du sender mig din kvittering (bare et skærmfoto) inden den 1. november, så får du en bonus af mig, som potentielt kan hjælpe dig med at tjene flere penge på din emailmarkedsføring, end du donerede.

https://teamtrees.org/

(Måske har du allerede gjort det, men så send lidt mere eller spred budskabet i dit eget netværk – klimaforandringerne vil IKKE komme dig til gode, så meget kan jeg love).

(Få mine daglige emails > )


 

Morten Spindler

 

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.