Det største problem med emails...

20191103

True story:

Begge mine forældre arbejdede som skolelærere, da de stadig var aktive på arbejdsmarkedet, og jeg tror måske at det har haft en vis indflydelse på det her problem:

Jeg retter lidt for ofte på mine børns sprog.

Hvorfor er det et problem?

Fordi det er pisse irriterende at blive rettet på hele tiden, og jeg tvivler (med min logik) ret meget på, at det har den store indflydelse på deres indlæring af sproget – måske snarere tværtimod, men i bedste fald har det ingen virkning – simpelthen fordi de ikke er motiveret for at tage imod den læring. Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men her er et eksempel:

Ungerne har for nylig fået for vane at sige:

Når DET ER AT jeg skal i skole…

eller

Når DET ER AT jeg har været til badminton.

De tilføjer altså 3 unødvendige ord til næsten hver eneste sætning, og det truer med at drive mig til vanvid, for det her er nok:

Når jeg skal i skole.

og

Når jeg har været til badminton.

Ordene …DET ER AT… er fuldstændig overflødige, og det betyder måske ikke så meget i en kort sætning, men når en længere samtale bliver proppet med fyldord og ting, der ikke rigtig betyder noget eller måske ligefrem er forvirrende, så kan det faktisk være svært at forstå, hvad de taler om, så jeg prøver ind imellem at forklare dem, at de kunne blive endnu bedre til at sælge deres idéer til de voksne, hvis de var i stand til at formulere sig mere klart.

Men effekten af, at jeg retter dem?

Er ikke eksisterende.

Så jeg kan lige så godt klappe kaje og bare »være« forandringen selv, som en gammel klog indianer vistnok en gang har foreslået i et af sine lyse øjeblikke. (Be the change…). Anyway, der er selvfølgelig en grund til at jeg fabler om det her… For det måske hyppigeste (og LANGT det værste) problem, jeg ser indenfor e-mailmarkedsføring og copywriting er, at folk ikke implementerer de ting, som de lærer. Fuldstændig som ungerne, der sagtens kunne lære en masse om, hvordan man kommunikerer mere tydeligt, så andre har lettere ved at forstå det de siger og ikke falder i søvn, før de når til det pointen i budskabet…

Jeg oplever at folk køber bunker af online-kurser og bøger (som de ikke bruger).

For nylig var jeg for eksempel på besøg hos en samarbejdspartner, og der så jeg tilfældigvis en kendt dansk bog om e-mailmarkedsføring ligge på bordet i den her tilstand: Fuldstændig og aldeles ubrugt. Det var en paperback, så hvis den havde været læst en eneste gang, ville der have været tydelige mærker, og hvis vedkommende havde læst den 10 gange, som jeg tilstræber at gøre med de vigtigste lærebøger, så havde den været slidt og bøjet.

Det kan selvfølgelig tænkes, at den lige var blevet indkøbt.

Men det er IKKE et særsyn.

Og jeg kunne formentlig tjene mange flere penge i min e-mail-forretning, hvis jeg udnyttede det princip, at folk køber sig til forløsning med produkter, som de aldrig åbner og ihvertfald aldrig implementerer.

Men det er ikke min gebét.

Jeg vil meget hellere have en mindre gruppe af ambitiøse e-mailmarkedsførere, som rent 'fraksti' gør noget ved det, og ind imellem giver mig testimonials som den jeg fik af Fearless-Rmail-Rampage-læser Jørgen Melchiorsen for nylig i vores lukkede Facebookgruppe, efter at han lige havde implementeret hvad han lærte (og blev inspireret til) af oktober månedsbrevet og kørte en fødselsdagskampagne.

Jeg har forkortet og redigeret lidt:

= = =

I alt endte tæt på 500 på fødselsdagslisten, tæt på 10% af hovedlisten kom med over.

Jeg kørte ingen rabatter - kun bonus.

Fredag har altid været den dårligste mail-dag her i butikken. Men nu var det altså fredag, der var fødselsdagen.

Salget sneg sig lige op over 40.000 kr.

I betragtning af, at hele kampagnen var lavet "på kanten af køkkenbordet” dvs. 4-5 timers arbejde, så.... ganske tilfreds.

OG... numse-linjen er:

Jeg ville IKKE have gjort det, hvis ikke det sidste nummer af Fearless Email Rampage havde givet mig inputtet.

Så helt basalt og kynisk set - så har medlemsskabet af foreningen her i denne uge givet mig et kvalificeret input/en god idé, som med 4-5 timers arbejde skabte 40tkr i salg. Og det er vel ganske godt. Især på en dag, hvor vi underviste og fejrede fødselsdag - og altså slet ikke var hjemme eller i nærheden af computeren.

Så herfra lyder opfordringen:

Bare kom i gang!

Jørgen Melchiorsen

= = =

Jeg kan ikke være mere enig, kom bare igang. Jeg kan ikke garantere dig resultater præcis som Jørgens, måske kan du gøre det bedre, måske ikke. Men poiten er, at når du står på mine skuldre, så fylder jeg ikke kun med en masse viden, jeg puffer også til dig, så du kommer igang med at implementere.

Og det er netop årsagen til, at du ikke får en kæmpe bog med 1000 forskellige ting, du aldrig får gjort.

Du får 16-20 sider tilsendt hver måned, som sætter dig igang.

Jørgen tjente hvad der svarer til 5,5 års medlemsskab med 5 timers fokuseret arbejde fra eet månedsbrev.

Jeg vil ikke love dig det resultat fra dag 1.

Men her er min garanti til dig:

Hvis du har et produkt og der er et marked for det produkt, og du er villig til at implementere det du lærer, så kan du LET tjene abonnementet på 20,- kroner om dagen hjem 10-fold eller mere.

Detaljer og tilmelding her:

(Kun for læsere af mine daglige emails > )


 

Morten Spindler

 

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.