Forskellen på en god liste og en dårlig?

Igennem tiden har jeg skrevet til og arbejdet med e-maillister i vidt forskellige brancher – and lots of'em...

Jeg har (for mange år siden) sendt emails til en købt liste på over 20.000 leads, uden at vi solgte noget-som-helst. Og jeg har sendt daglige emails til en liste på cirka 200, hvor jeg efterfølgende solgte et fearless abonnement til næsten 25% af dem (495 pr. md). Jeg har for nylig solgt for langt over en halv million til en liste på cirka 600 læsere, hvorefter vi spurgte dem, på listen, som IKKE havde købt, om de ville hejse flaget og vise interesse for at købe næste år (det er en uddannelse til cirka 33.000).

18 styk sagde ja.

For nylig spurgte jeg så en anden liste (for en kunde) om det samme... Er du interesseret i at købe snart?

Listen var også på cirka 600 læsere.

Produktet kostede kun få hundrede kroner.

18 sagde ja.

Altså...

Præcis det samme antal interesserede, men potentialet for indtjening på den ene liste var:

33.000,- x 18 = 594.000,-

(Og måske 100 fra samme liste HAVDE allerede købt i årene før, samlet værdi over 3 mio, så det gæt er ikke helt hen i skoven.)

På den anden liste var potentialet:

330,- x 18 = 5.940,-

(Og kun 5 fra den liste havde tidligere købt noget til sammenlagt under 20.000).

Bemærk...

Listerne havde samme størrelse.

Så når vi taler om »kvaliteten« af en liste, kan det godt være at man ikke skal bruge ordene »GOD« eller »DÅRLIG«. Det kunne måske mere passende være ordene »RESPONSIV« eller »DØD«.

Men når dagen er omme...

Så er forskellen vel nok den samme.

Anyway, moralen er den her:

Det væsentlige er ikke, hvor stort dit publikum er, men hvor sultne de er.

 

(Kun for læsere af mine daglige emails > )

 

Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.