E-mailmarketing likvideret på åben gade
Jeg så en af de der gule spisesedler for Ekstra Bladet (tørrer op, hvor andre tisser), og på den spiseseddel var en dyster nyhed:
= = =
Direktør likvideret på åben gade.
= = =
Ikke en mand.
Eller en kvinde.
Eller et menneske.
Men en direktør.
Fordi...
Når vi læser, at en direktør er blevet likvideret, så er det lige lidt mere alvorligt, end hvis der havde stået: Mand likvideret på åben gade. Eller hvad? Det kan selvfølgelig være tilfældigt, men for det meste når du analyserer overskrifter, der (rent faktisk) sælger aviser, så vil der altid være indbygget en eller anden form for psykologisk manipulation eller twist, som ikke virker rationelt.
Det er ikke trist.
Eller dystert.
Det er bare faktuelt – du kan ikke løfte folks øjenlåg ved at formidle nyheder nøgternt og kedeligt.
Sådan har det altid været.
Og så længe du kan tygge brød, tør jeg godt love dig, at det også vil være sådan med emails, selvom jeg med jævne mellemrum læser dødsdommen over emails falde i mere eller mindre groteske sammenhænge... Sidst jeg hørte den (dødsdommen over e-mailmarkedsføring) var da en Facebook-ekspert på Social ads Conference i København sagde, at folk jo ikke gider at skrive sig op til e-maillister mere...
Det sagde hun...
Foran 200 mennesker, som...
HVER.
OG.
EN.
... havde skrevet sig op på en emailliste via Facebook for at købe billet til konferencen, hvor hun nu (meget elegant og velforberedt – og næsten på åben gade) prøvede at likvidere det medie, som var den vigtigste årsag til, at hun overhovedet stod der... Tænk sig at mennesker langt oppe i heirakiet i store organisationer, som BURDE være eksperter, kan fyre SÅ grotesk NONSENS af.
Lektien fra den slags er, at du aldrig skal lytte blindt til eksperter.
Tag aldrig noget for gode varer, blot fordi det kommer fra munden af en såkaldt »ekspert«.
Lær at stille kritiske spørgsmål til alt og alle.
(Også mig.)
For hvis du lytter til et så grotest åndssvagt råd, kan det blive langt op ad bakke at skabe sig en god forretning, og hvad nu hvis du gjorde det samme i forhold til jura og regnskab og indkøb af teknisk udstyr..?
Uhaw-uhaw-uha.
Nå, men det må være nok foder til dine tanker for i dag, nu skal vil snakke lidt forretning.
Køb dit abonnement til mine dybeste indsigter her, alt sammen er baseret på NO-BS erfaring og principper, der virker, når blot du tager dem til dig og implementerer.
Sådan, du ved...
Med investor mindset.
Du investerer 20 kroner om dagen (incl. moms) og lidt af din tid, så din forretning kan blive løftet op til et nyt niveau.
Men tiden er knap.
Om 3 dage sender jeg december månedsbrevet til trykkeren, og så kan du ikke længere få det, men må vente på januarnummeret (også selvom du springer på toget den 11. december).
Fear less, make a difference dude >
(Kun for læsere af mine daglige emails > )
Morten Spindler
⇢ Skriv dig op til Morten Spindlers (No-BS) Daglige emails og ⇣
FÅ 1 GAVE-NUMMER AF
Fearless Email Warriors
DK's eneste magasin om
e-mailmarketing
Det koster dig kun din e-mailadresse
Special-nummer om at køre en profitabel Black Friday-kampagne efter den model, jeg har brugt for mig selv og for kunder.
Du kan altid afmelde dig.
Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895
–
Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.