I min bog er denne bog sin vægt værd i guld...

For lidt over 5 år siden mødte jeg for første gang Michael Roscoe hos Bigum & Co i København, og da jeg hørte at han var ekspert i at skaffe leads til emaillister via Facebook annoncer, slog jeg straks min krog i ham...

Vi havde nemlig et meget akut problem.

Og det var at få solgt pladser på 3. sæson af min kvinde Tanjas yogauddannelse. Vi havde allerede skrevet nogle gode emails og skaffet nogle fine videotestimonials, men vi havde ikke noget at sende dem til, eller det vil sige... vi havde en liste af emailadresser, som hun havde samlet sammen over nogle år, men den liste var lige så responsiv som lørdagskyllinger i en varmluftovn. Så vi havde brug for HELT friske leads, hvis vi skulle gøre os forhåbninger om at sælge de 14 pladser, som var min ambition.

Hvorfor lige 14?

Well, de første 2 sæsoner havde Tanja solgt 9 pladser via mund-til-mund og netværk, så jeg tænkte at vi nok skulle kunne gøre det 50% bedre med emails.

Og jeg fik ret.

Vi solgte faktisk præcis 14 pladser det efterår.

Næste sæson steg det til 19 pladser.

Så til 24.

Og i 2020 har vi lavet strukturen om, så Tanja kører 2 uddannelser med 20 deltagere.

Med andre ord...

40 pladser solgt i 2020 (og det er ikke et urealistisks scenarie, faktisk er vi allerede godt på vej).

Men lad os lige spole tiden tilbage til de 14 pladser vi solgte i 2014, hvor Michael Roscoe hjalp os med at skaffe 350 leads, der tilsammen købte pladser for 350.000 kroner i løbet af et par måneder, for den gang gav vi kun 10-15 kroner pr. lead.

Ja, du læste rigtigt.

Udgift til Facebook: 4.367,-

Indtægt: 350.000,-

Men ak...

Den model skulle meget snart blive MEGET dyrere, for selvfølgelig fandt Facebook også ud af, hvor god en forretning det var, og i hele 2018 betalte vi cirka 10 x så meget pr. lead, som vi gjorde i 2014. En 10-dobling af prisen for marketing på 4 år kunne hurtigt gå hen og betyde døden for en virksomhed, hvis det fortsatte sådan, og der er desværre ikke meget der tyder på, at de algoritmer, som gjorde det dyrere vil blive mindre agressive, tværtimod.

Derfor tog jeg også en vigtig beslutning i 2018.

Vi ville ikke længere bruge eksterne konsulenter til at stå for vores Facebookannoncering.

Jeg var ganske enkelt PISKET til at lære det selv, eller alternativt lægge pelsen og uddø.

Og det var så her, at jeg fandt min redningsmand.

Hans havn var (og er) Halfdan Timm, og han havde netop udgivet v/2 af sin bog om Facebookannoncering, som jeg købte til 895,- kroner + moms, hvilket jo var en pæn klat penge, men… skulle det vise sig…

P
E
B
E
R
N
Ø
D
D
E
R

– ved siden af de penge, vi kom til at spare.

Efterfølgende har jeg opgraderet bogen til både verseion 3 og seneste – i efteråret 2019 – til version 4, som indeholder en masse spændende nyt om Facebooks seneste opgradering, der giver mulighed for at spore, hvilke annoncekroner, der rent faktisk giver dig salg. Lige nu sidder jeg og kigger på 2 Facebook-kampagner, hvor vi har samlet tæt på 100 leads ind i løbet af en uge, og cirka halvdelen vil formentlig bringe os salg for 100-tusinde-vis af kroner, for kampagnen er en næsten tro kopi af en lignende kampagne vi kørte i foråret, hvor salget til leads fra kampagnen så godt og vel rundede 500.000 kroner.

Og det, der slår mig, når jeg kigger på kampagnerne, er at prisen pr. lead ganske vist stadig er 3-4 gange højere end de første leads vi fik for 5 år siden…

Men hvis du har fulgt med, så er det cirka 1/3 af den pris, vi var nødt til at betale i 2018.

Så selvom Facebook til stadighed sætter prisen op.

Og der bliver større konkurrence.

Så er det altså lykkedes os at...

** ØGE SALGET

og

** SÆNKE PRISEN

...på de en enkelt leads.

Der er mange faktorer i spil her, men jeg er så sikker som jeg kan være på noget, at beslutningen om at købe Halfdan Timms bog om Facebook Annoncering var den måske bedste enkeltstående investering vi nogensinde har gjort.

Hver gang vi kører kampagne, tjener vi bogen hjem 1-2 gange om dagen.

OM.

DAGEN.

BLI' DA SAGT.

Og hvor tit kører vi kampagne?

Det gør vi MINDST 6-7 gange om året, hvis ikke oftere.

Og når vi nu snakker om det…

Lige nu (og frem til jul) kører jeg kampagne på Halfdans helt nye udgave (version 4) af bogen om Facebook Annoncering, og du kan derfor købe den som julegave til dig selv (eller en anden, der trænger) for kun 699 kroner + moms. (Normalpris 895,-).

Jeg kan ikke love dig de samme vilde resultater som vi har fået.

Men jeg kan næsten love dig, at hvis du arbejder med Facebook Annoncering og IKKE har bogen, så efterlader du både mønter og sedler på bordet til Facebooks bundløse pengetank hver eneste dag.

Så.

Hvis du har bogen: Kom igang med at læse den (igen).


(Kun for læsere af mine daglige emails > )


Morten Spindler

 

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.