Email-lektioner fra Hernings listigste violinbygger

Se, dengang far her var ung, der lå jeg på et kollegie i Herning og lyttede til Allan Olsens første store hit, der mystifystisk nok hed... »Vi lå jo i Herning«, og i det melodiøse kvad var der især eet vers, jeg synes godt om...

= = =

Jeg har altid godt vil' spil' banjo.

Men jæ'vll hel're spil' først' violin.

= = =

Jeg HAR faktisk haft en banjo, og prøvede at få den til at lyde af lidt mere – men jeg nåede kun til niveauet lige over »vingeskudt hane« og til sidst bød mit selvrespekt mig at sælge bluegrass spaden til den første den bedste og så ellers komme videre med livet.

Her i huset er det min kvinde der spiller både første og anden violin.

Ikke at jeg er en trøffel-heltinde.

Men vi gør jo meget for vores kvinder og for et lille sus af kærlighedens flygtige hav.

Og så SPILLER hun faktisk en habil viol.

Men her er årsagen til at jeg overhovedet kom til at tænke på det med først' violin.

En af dem, jeg følger og på mange måder beundrer, talte for nylig om, hvordan sociale medier var helt unødvendige, og at man sagtens kan bygge sig en liste af responsive og købelystne læsere (og spille første violin i din branche) HELT uden brug af for eksempel Facebook Annoncering – og det er korrekt... Hvis du ikke bryder dig om sociale medier og hellere vil...

* blogge
* holde webinarer
* få andre til at promovere din liste
* arbejde med SEO
* annoncere på google

– for bare at nævne et par af de mange måder, du kan bygge din liste på...

Så KAN du sagtens slippe for Facebook.

Men det ene udelukker jo ikke det andet, og hvis du spørger mig, så er Facebook annoncering den hurtigste og letteste måde at...

* finde endog meget specifikke målgrupper
* teste forskellige budskaber
* skabe interesse for et brand eller et produkt

og ja...

* bygge en liste af trofaste kunder.

Men klart er det da, at hvis du virkelig ikke bryder dig om sociale medier, så er det måske ikke det rigtige sted at skaffe kunder til din forretning.

En ting er dog sikkert.

Stort set alle danskere med et kreditkort er på Facebook med jævne mellemrum.

Og hvis du har lidt flid i dine fingre og lidt tålmodighed i dine albuer, så kan du forholdvis hurtigt blive hård til at bygge annoncer der konverterer. Du kan søge på google og youtube, og der finder du ALT, hvad der er værd at vide om skidtet – det eneste problem er at skal være trænet for at skelne skidt fra kanel, så du kan sagtens bruge flere uger på at kværne dig igennem dårlige råd og meningsløse tips.

Mig, jeg opgav hurtigt.

Eller det vil sige.

Jeg fandt hurtigt Halfdan Timms bog, og følte mig overbevist om, at det måtte være en god investering (min kvinde var ikke overbevist om at man kunne erklæres normal, hvis man gav 1.118,75 for en bog om annoncering på Facebook). I dag ved vi, at den har tjent sig hjem hundredevis (!!!) af gange, og derfor vil jeg anbefale dig at læse den, hvis du overhovedet på nogen måde arbejder med eller SKAL arbejde med annoncering på Facebook.

Har du allerede bogen?

Så er det bare at komme igang.

Har du den ikke?

Så er det HER det spiller.

(Kun for læsere af mine daglige emails > )


Morten Spindler

 

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.