Middelmådig mentor giver dig uvurdérlige lektioner fra et piskesmæld

Min søn var meget insisterende og blev ved med at sige: Far, vi skal se en film, der hedder »Whiplash«, og så snart jeg havde bare antydet, at vi sikkert godt kunne se den på et tidspunkt, ændrede han taktik til den velkendte børne-sællert:

= = =

Far, du lovede at vi skulle se den, og nu bliver du ved med at sige, at det bliver når du er færdige med dit og dat.

= = =

Den slags sætninger fra ens afkom, kan sable selv den mest hardcore arbejdsnarkoman ned til en trediedel af hans oprindelige højde – og jeg er ikke engang så meget arbejdsnarkoman, som jeg er arbejdsentusiast... og med det mener jeg: Jeg elsker mit arbejde, men jeg elsker også mine børn, og nytårsaften er min største søns fødselsdag.

I går fyldte han 15, og sure enough – han havde overtalt sin far med sine små daglige stikpiller.

Iøvrigt havde jeg set traileren til filmen Whiplash, og den så ganske lovende ud...

Det viste sig dog, at jeg tog grueligt fejl.

Filmen var ikke *lovende*...

Den var formidabel.

Så spændende var den, at jeg sad helt fremme på stolen det meste af tiden og bad alle andre i huset om at tale musestille, for her var en film med så mange lektioner om livet som menneske... (en del af livet, som jeg holder særligt meget af)... og iøvrigt livet som et mennesker, der driver forretning og elsker at sælge med emails.

En af de mere indlysende lektioner er det faktum, at hvis du vil være god til noget, der er interessant at blive god til...

Så skal du træne.

Og alt efter, hvor langt du vil drive det, skal du træne mere eller mindre hårdt.

I filmen møder vi en lovende ung trommespiller Andrew, der ønsker at blive en af de bedste jazzmusikere, verden har set – og han lander på et konservatiorium, hvor han møder musiklæreren Fletcher, der potentielt kan hjælpe ham i mål med den drøm – men læreren går også længere end de fleste andre for at drive en elev til at yde sit bedste, og en stor del af filmen er bygget op omkring det nervepirrende drama der opstår i konflikten mellem drengens ønske om at blive den bedste – og samtidig bevare sin integritet og undgå at blive sindssyg.

Undervejs træner han – ligesom yours unholy – indtil fingerne bogstaveligt talt bløder.

Og for the record...

Så langt har jeg aldrig presset mine elever, og ville heller aldrig gøre det.

Men Andrew træner og tæner og bliver afsindigt god.

Og igen, det er en af de mere overfladiske lektioner, for sådan er det med ALT du ønsker at blive god til (og du ved det allerede).

Du skal træne.

Men du skal også træne...

Det rigtige.

Hvis Andrew ikke havde mødt Fletcher, havde han måske aldrig fundet motivationen til at træne så meget og målrettet på de ting (teknikker såvel som principper), der flytter nålen.

Det er en af de lidt dybere lektioner (men på ingen måde DEN dybeste)...

At du ikke kan lære noget, der er værd at lære, ved KUN at slide hårdt, du er også nødt til at møde den eller de lærere, som vil lade dig stå på deres skuldre så du (ligesom de med garanti har gjort det) kan undgå det SPILD af talent, det unægteligt er, når du træner på de forkerte ting. Når du bruger dagevis eller ugevis på at gå ud ad en blindgyde i din træning, og dermed BÅDE mister værdifuld tid, som kun dine værste konkurrenter vil takke dig for, OG din altafgørende tro på at det hele nytter noget... Jo flere blindgyder, vi går ud ad – jo større er chancen for, at vi en dag ikke længere gider at rejse os op og bevæge os...

Jeg driver selv et univers for ambitiøse e-mailmarkedsførere.

Jeg lærer dem at tjene penge med e-mailmarkedsføring ved at vise dem potentialet, som ligger latent i deres knold og deres fingre.

Og en del af dem, som hopper på toget driver det faktisk til noget stort, men ingen af dem er landet i den absolutte elite (og det er heller ikke meningen). Jeg driver dig ikke til at knokle døgnet rundt for at tviste den sidste blodsdråbe ud af dit talent...

Tværtimod, faktisk.

Jeg viser dig, at det er muligt at leve ganske godt af selv små e-maillister og med en (forholdsvis) beskeden men FOKUSERET indsats nå til et salg, der kan give brød til dit smør og æg til dit salt. Når du abonnerer på mit månedsbrev (og dermed er med i mit univers) skal du ikke knokle så blodet sprøjter – det gør jeg, fordi jeg VIL være den mest produktive og en af de allerbedste i mit fag – men du skal ikke. Det, som DU skal gøre, er at lytte til de lektioner, som jeg trækker frem og serverer for dig på et sølvfad, destilleret ned til noget, som du kan forstå – OG du skal implementere dem så godt du kan i din egen markedsføring med e-mails.

Gør du det, så kan du næsten ikke undgå at øge salget markant.

Så meget KAN jeg love dig.

Du bliver formentlig ikke tilbudt jobs som copywriter i store reklamebureauer, blot fordi du har fulgt mig og implementeret mine bedste tips.

Men du få (potentielt) flere penge i kassen, ihvertfald når der er et reelt behov for det, som du sælger.

Har du allerede et produkt, der sælger fornuftigt (eller måske endda godt), så er det lige til højrebenet.

Har du kun en idé til et produkt?

Ikke så meget.

Du er stadig velkommen – og flere af mine elever har startet blot med en idé og skabt en bragende fin forretning for sig selv – jeg kan for eksempel nævne psykolog Ditte Munch-Andersen, der lever godt af et virtuelt produkt hun skabte omkring det tidspunkt, hvor hun blev Fearless Email Warrior i 2015, men den slags kommer ikke af sig selv, og hvis du starter fra *scratch* som hende, skal du være klar til at smøge ærmerne seriøst op og få min uforbeholdne mening, når du er på vej ud ad en blindgyde.

Jeg kaster ikke stole efter dig eller råber hånligt ad dig (sådan som Fletcher faktisk gør efter Andrew i filmen). På den måde kan man sige, at jeg er middelmådig som lærer...

Men jeg fortæller dig sandheden.

Og det er mere, end man kan sige om mange andre 'mentorer', du kan finde derude, ikke mindst på det danske marked.

Anyway, deadline for at få mit måske mest værdifulde månedsbrev nogensinde (januar 2020) nærmer sig med hastige skridt, så lad mig ikke udsætte pinen for dig længere – herunder kan du finde detaljer og købe din billet til rejsen.

Hvis du altså tør.

FEARLESS >

 

 (Kun for læsere af mine daglige emails >)

 

 

Morten Spindler

 

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.