Læren om den firkantede 20'er

Min datter Esther sidder og træner blindskrift, og hun gør det med lige så stor iver som andre børn spiller minecraft og glor youtube.

Prøv at spørge, om far her er stolt?

Ja, specielt fordi det var mig der solgte hende på idéen, og ikke alene fik jeg hende til at vælge træningen fremfor minecraft – jeg overtalte hende (uden magtmisbrug) at lukke et aktivt spil (minecraft) ned for at google blindskrivning OG gå igang med at træne den kunst, der ellers ser ud til snart at ville blive glemt (at dømme efter unge menneskers lyst til at lære blindskrift)...

Og da vi lidt senere skulle pakke ned og køre på en lille udflugt, var der den samme modstand, som når vi beder dem om at lukke for YouFlix og alt det der gas de sidder og bedøver hjernen med.

Hvordan jeg gjorde?

Well, jeg brugte den samme evne til at sælge, som alle andre mennesker er født med – men som kun ganske få mennesker orker at kultivere.

Og det er ikke en dom.

Blot en konstatering.

Mennesker er dovne, og det er en kvalitet, som helt givet har givet fordele omme i evolutionens kontekst.

Hvis du kan lære at bygge en pipeline, så har du en fordel fremfor dem, som bare henter vand ved floden i lerkrukker, for det er bøvlet og kræver konstant energi – og når du kan bruge den energi på noget andet, så vinder du kampen om overlevelse i urtidens benhårde konkurrence...

Men den tendens til dovenskab har desværre den uheldige bivirkning i et moderne samfund.

Mange mennesker... faktisk de fleste mennesker... har svært ved at motivere sig selv til at lære de mest basale ting, som ellers kunne være til stor gavn resten af livet, og især de ting, som ikke giver afkast LIGE MED DET SAMME. Den form for uhensigtsmæssig dovenskab er blevet voldsomt forværret af alle de hjælpemidler vi har fået – og det er ikke bare MIN betragtning. Videnskaben har faktisk konstateret, at vi er MINDRE tilbøjelige til at søge kritisk efter informationer, når vi bliver præsenteret for selv meget bemærkelsesværdige påstande. I stedet for at google (som man ikke kunne for 25 år siden), så tager man bare sin favorit-gurus ord for gode varer. Og hvis du tænker, at det ikke gælder for dig, så svar mig lige ærligt på det her: Havde du tænkt dig at efterprøve den bemærkelsesværdige(videnskabelige) påstand, jeg lige har præsenteret dig for – ved at lave en søgning på google?

Ja?

Så er du IKKE som flertallet, og jeg spår dig en lys fremtid.

Hvis ikke, så er det aldrig for sent at ændre kurs.

Her er en lille håndfuld af de 'skills', som de færreste voksne gider at træne bevidst...

* Sprog.

* Evnen til at sælge.

* Blindskrift.

* Storytelling

Læg forresten mærke til, hvordan alle 4 eksempler er relateret til e-mailmarkedsføring. Det er selvfølgelig ikke helt tilfældigt, for selvom DEN disciplin kan være særdeles profitabel på langt sigt, så er det alt forarbejdet, der trækker tænder ud og skiller fårene fra bukkene, og hvis du ikke orker at lægge en lille indsats nogle gange om ugen (hellere 20 min hver dag end 3 timer en gang om ugen), så kommer du aldrig nogen vegne med din e-mailmarkedsføring. Og det gælder OGSÅ, hvis du i dag HAR et godt salg (nogen kalder det succes) med e-mailmarkedsføring. For har du det, er der formentlig meget mere at hente ved at forstærke og forbedre lidt hver dag. En restaurant, der allerede har et publikum har generelt lettere ved at få flere nye kunder end en restaurant, der endnu ikke har haft en gæst. Min kvinde har lettere ved at sælge pladser på sin yogauddannelse end en nystartet uddannelse.

– Men det betyder ikke, at vi kan sove på laurbærrene.

Gør vi det, så ender vi med at det velsmurte maskineri brænder sammen eller at hjulene bliver slidt firkantede, hvis du kan følge billedet.

Anyway, det jeg antyder er...

...som du allerede har gættet...

...at du kan flytte din forretning betragteligt ved at lægge en 20'er og 20 minutters commitment om dagen i mit univers for ambitiøse e-mailmarkedsførere.

Der træner vi principper og strategier, som arbejder for dig på langt sigt.

Vil du hellerre dyrke illusionen om hurtig gevinst, så spil pengene op i lotto og dagdrøm om en anden tilværelse, imens du brænder dit sidste budget af på et netflix-abonnement.

Hvis du vil noget andet med dig liv, så kig ind på linket herunder.

FEARLESS >

 

 (Kun for læsere af mine daglige emails >)

 

 

Morten Spindler

 

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.