Hvorfor 'værdi' i emails er som saften i min bare ræv

Jeg får altid en lille smule ticks og kvalme, når jeg hører folk snakke om, at man kun skal sende emails, der tilfører læseren noget værdifuldt, og ikke bare må sælge.

Duh.

Okay, så når jeg driver en webshop, hvor jeg sælger ski-udstyr, hvordan tilfører jeg så værdi?

Er det ved at give dig et godt tilbud på rigtig dejlig varme skisokker?

Eller er det ved at lære dig, hvordan du undgår luft i maven når du skal imponere damerne på skiliften?

Det kommer vel an på den enkelte læser, og det eneste der er helt sikkert er, at du ikke kan tilføre ALLE dine læsere værdi på een gang, for de vil næppe opfatte de samme ting som værdifulde.

Men lad os lige dyrke begrebet... værdi... et øjeblik.

Hvornår har du sidst åbnet din stupid phone eller tjekket din mail for at få... værdi..?

Eller måske skulle jeg spørge... har du NOGEN-F****G-SINDE gjort det?

Hva?

Hva?

Hvis du har det ligesom mig, så er det et rungende NEJ – for jeg leder som regel efter noget, der er underholdende og/skråstreg/eller spændende.

Hvis jeg læser, at USA har dræbt Irans øverste general i et drone-angreb, der potentielt kan opfattes som en krigserklæring, så vil jeg se billeder og høre mere NU, men når jeg læser at en kirgisisk yak-okse har ødelagt porten til et Lada-museum, så bliver jeg...

S--Ø--V--N--I--G

...okay?

Men så har det vel **værdi** for mig, at CNN viser mig nyheden om drone-anbrebet?

Gu' har det da ræv og nøgler.

Det er bare pirrende og underholdende for jeg elsker at se skidt der bliver sprængt i luften og diktator-legemsdele der flyver rundt i lokalet. Jeg vil se ild, eksplosioner, folk der skriger og gemmer sig under borde og vidner der tuder og beretter om forfærdelige scener.

Og selvfølgelig...

Nu hvor jeg har sandsynliggjort og argumenteret (på den anden side af rimelig tvivl), at underholdning er vigtigere end *værdi*, så vil der (forhåbentlig) sidde et par trolde ud i Danmark og hvæse bagklogt, at det ikke gælder i deres branche, for de handler med ældre mænd med kongeblå silkeslips bundet så langt op i struben, at de ikke behøver at betale en latexklædt 'sekretær' for at få et kvæletrip.

Men de tager fejl.

Underholdning virker i alle brancher, der er bare forskel på, hvad folk finder underholdende.

Som i lige har konstateret, så vil jeg have drama.

Andre vil have zen og kattevideoer.

Men vi vil allesammen underholdes.

Og jeg har iøvrigt lige sendt en mail til en anden liste, hvor selv JEG (!!) var en lille smule ængstelig for, om jeg måske var gået lidt for langt med 'underholdningsværdien', men kort tid efter kom der positiv feedback tilbage fra flere læsere, der ønskede at sikre sig en plads på en workshop, som den vederstyggeligt underholdende mail reklamerede for.

Anyway, lad os bare holde inde med filosofi-forelæsningen.

Det er blevet tid til at sælge dig på idéen om at være med i mit univers for ambitiøse e-mailmarkedsførere.

Der, hvor du læser mit månedsbrev og implementerer det du lærer før dine konkurrenter.

Og det næste månedsbrev bliver måske det mest værdifulde nogensinde – jeg kan ihvertfald sige at det (uden at sige for meget) er den mest værdifulde lektion, som jeg lærte for adskillige år siden, og i mellemtiden har dyrket og forfinet uden at fortælle om det i mine månedsbreve. Det er sådan en lidt hemmelig ting, du ved. Ikke nødvendigvis NYT, men noget som de færreste dyrker NÆR nok, og det er en skam, for det koster dem med garantrisse en masse kronjer.

Deadline er 10. januar.

Consider yourself warned.

Fearless >

 

 (Kun for læsere af mine daglige emails >)

 

 

 

Morten Spindler

 

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.