For enden af regn....

Vi kender allesammen udtrykket, og forstår instinktivt, hvor tosset det er at løbe efter den spand guld, som ifølge sagnet skulle stå for enden af regnbuen, fordi... 'enden af regnbuen' flytter sig hele tiden, så selvom det synes at være ganske tæt på, så kommer du aldrig helt derhen, ligegyldigt hvor længe du løber, kører, flyver, sejler eller rider.

En regnbue er nemlig en optisk illusion, som du kun kan se, når du står i en bestemt afstand og vinkel fra scenariet.

Flytter du dig, flytter det sig også.

Lidt lissom din skygge.

Bare anderledes.

Anyway, det ved du jo allerede.

Men det finurlige er så, at selvom du aldrig ser horder af frådende guld-graver-zombier, der løber efter regnbuens ende, så er det et udbredt fænomen i mange andre situationer.

Tag min branche, for eksempel (online marketing, især med emails).

Find dig så en GRU-ru, og læg mærke til om vendkommende så meget som antyder, at høn har et »quick fix«, så kan du regne det for ganske sandsynligt at folk står i kø for at høre, hvad det nu måtte være, fordi... det kunne jo være dejligt, hvis man vandt i lotto – og...

= = =

Jeg har jo også for travlt til alt andet end et quick-fix.

= = =

Problemet er bare, at den sætning er fuldstændig lige så (u)logisk som at sige: »Jeg har for travlt til at løbe længere end til regnbuens ende«.

Et eksempel:

Hvis du tror at et quick-fix til teksterne i dine emails kan få salget til at køre på skinner, så tror du formentlig grueligt fejl.

For det første er selve teksten (den måde du skriver på) i dine emails ALLERHØJEST tyve procent af kampen, de resterende 80% handler om HVAD du skriver (budskabet, dit tilbud etc.) og hvor responsiv din liste er i forhold til dit tilbud. Al forskning (og simpel logik) viser, at du kan råbe og skrige lige så tosset du vil, men hvis de andre 2 elementer ikke er på plads, så hjælper det ikke en rygende hattefis, hvordan du siger (eller råber) det.

Folk i Sahara har ikke brug for sand, de har brug for vand, og du kan ikke quick-fixe dig til en salgstale, der laver om på det.

Men hvis der er et marked for det du sælger (vand i Sahara, for eksempel), så kan du skille dig ud fra konkurrenterne ved at lære så meget som muligt om deres tørst og ved at forstå, hvordan du bedst bygger en pipeline som kan forsyne dem og et tilbud, de ikke kan afslå.

Well, well.

Jeg taler mest for døve øren, for de fleste mennesker vil IKKE høre – de fortsætter med at købe lotto-kuponer og ræse rundt efter de nyeste regnbue-quickfix i byen.

Men til dig, der har læst med hertil, og dermed ser ud til at være alt andet end guldgraver...

Her er et link, som måske vil interessere dig.

 

 (Kun for læsere af mine daglige emails >)

 

 

 

Morten Spindler

 

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.