[troll-detected] "Sådan kan du IKKE drive forretning"

Trolden blev skarp i tonen og begyndte at snerre usammenhængende i tungemål, som dem man ellers kun hører i amerikanske youtube-videoer, hvor prædikanter får folk til at gå berserk i kristus-rus og djævleuddrivelser.

Trolden ringede til mig, fordi hun lige havde oplevet, hvordan man bliver testet, når man lyver far her op i ansigtet – og lad mig bare afsløre med det samme…

Hun bestod testen som trold.

Med bravour, faktisk.

Først havde hun opsagt sit yogamedlemsskab igennem næsten 3 år med den begrundelse, at hun skulle flytte fra området, og lovede at hun iøvrigt gerne ville give min kvinde Tanja en anbefaling, sådan som jeg altid beder folk der rejser om.

Det gjorde hun så ikke, og her er årsagen.

Mindre end en uge efter sin opsigelse viste hun nemlig sit troldeblod ved at sende en mail, hvor hun pludselig begrundede sin opsigelse med noget helt andet.

De to årsager var meget forskellige, modstridende – og den ene måtte være løgn.

Pludselig handlede det nemlig ikke om en flytning, men om om at hun var Åh så utilfreds med, at hun skulle betale i sin opsigelseperiode… Utilfredsheden bestod i at en af vores yogalærere havde formastet sig til (i november) at sige op med kort varsel ***så selvom samme yogalærers syge- og ferieafløser (som alle elever har været særdeles tilfredse med) kørte yogaholdet videre uden pause***, så var det meget vederstyggeligt, at vi ikke havde givet eleverne længere varsel.

What?

Vi kan da ikke gøre noget ved, at en timeansat medarbejder ønsker nye græsgange, bortset fra at køre det videre med en ny lærer?

Dernæst havde vi (igen med vederstyggeligt kort varsel) for nylig ændret tidspunktet på et af troldens yndlings-yogahold (gosh). Øhøø, vi ændrer tidspunkter på hold næsten hver måned, det er vi nødt til, vi kan ikke sende varsel ud flere uger i forvejen og spørge alle medlemmer til råds, hver eneste gang vi laver små justeringer for at få enderne til at mødes.

Anyway.

En kort historie lang…

Efter at have talt med hende i telefonen…

– og venligt tilbudt hende at se, om vi kunne overtale vores nye lærer til at gå tilbage til det oprindelige tidspunkt, hvortil trolden svarede: Nej, nu kan det være lige meget, jeg har jo sagt op, og alt det her rod med holdene har gjort, at jeg tror det er tid til at prøve nye græsgange (et andet sted at dyrke yoga)

… indså jeg (ved at kigge i hendes 2 emails), at hun havde løget for mig.

Ikke den slags Trumpløgne, som koster menneskeliv.

Nej, den slags små hvide hverdagsløgne, som koster…

Tilliden.

Derfor skrev jeg til hende, at hun ikke længere var velkommen (læs: bortvist) og at vi ikke ville opkræve yderligere kontingent, selvom hun egentlig var forpligtet til at betale en måned mere.

Og SÅ kan det ellers nok være, at trolden kom op af æsken.

Hun ringede straks og bedyrede, at det var en meget ubehagelig mail, jeg havde sendt.

Mit svar?

= = =

Øh ja, det var heller ikke behageligt ment.

Når du lyver for mig, så bliver du smidt ud af vores hus og vores forretning, uanset hvor lille og uanseelig den løgn måtte virke.

Og ja, det er altid ubehageligt, at blive taget i en løgn.

= = =

Se…

Hvis hun (lissom Trump) havde været… ‘en uskyldig ikke-trold’, ville hun på nuværende tidspunkt være blevet ydmyg og have sagt:

»Undskyld, det var ikke min mening at lyve – lad mig forklare…«

Men der skete lige præcis det, som du kan forvente af en trold:

Han gik til angreb og efter den før nævnte usammenhængende salve af ubehageligheder (som jeg med et stort smil labbede i mig, for de bekræftede mig bange anelse om troldeblod)… Så kom hendes trumfkort:

TROLD: »Sådan kan man ikke drive forretning«.

MORTEN: Jo det, kan du... #€%@&$ …tro, at jeg kan. Men du er iøvrigt den første og eneste elev, vi nogensinde har bortvist.

Kan du have det godt.

– hvorefter jeg naturligvis afsluttede samtalen.

Og nu, kære læser, hvor du så vedholdende og standhaftigt har fulgt med i min passionerede beretning om dette lyssky væsen, skal jeg fortælle dig, hvorfor jeg ikke bare siger »live-and-let-live« til den slags mennesker.

At jeg har udviklet...

* særligt sensitive antenner overfor trolde

*et ufravigeligt princip om, at skræmme dem langt væk, når de viser deres grimme ansigt

– har formentlig været noget af det mest profitable, jeg nogensinde har gjort – og samtidig den ene ting, der har været mest tilfredsstillende i min forretning, så jo: Jeg kan forsikre dig for, at jeg kan drive forretning på den måde. Når folk trolder mig, så bliver de bortvist i koldt blod. Sidst jeg gjorde det i Tanjas forretning var da en af hendes ansatte svinede hende til, blandt andet over at vi markedsførte Tanjas forretning så aggressivt. Det var i 2015, og siden har er Tanjas forretning blevet cirka 4-doblet.

Så det er ikke ofte, at jeg har fornøjelsen.

Men NÅR det sker, så er der fest.

Anyway, nu har du vist fået nok kulørte lamper for en dag, lad mig på falderebet slå et slag for min (næsten religiøse) sekt for ambitiøse e-mailmarkedsførere, hvor du kan lære mere om mine metoder (også de mindre barske).

FEARLESS >

(Kun for læsere af mine daglige emails >)

 

 

 

Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.