Opskriften på Wow-effekten

20200208.jpg

Sådan her skrev en af mine trofaste læsere for nylig, da jeg havde vist ham den salgsside, som vi bruger til at sælge 40 pladser om året på min elskede kvindes yogauddannelse...

= = =

Wow en landingpage!
Imponerende med content...

= = =

Ja, det er muligvis den længste og mest omfattende landingpage, jeg har set, og ihvertfald den mest omfattende af slagsen, som jeg selv har været involveret i.

Men den er IKKE et resultat af en imponerende kraftpræstation, men snarere et resultat af: Nu får vi noget i luften ud fra Ryan Levesques optimystiske princip, og så bygger vi mere på senere.

Og hvad er Ryans optimystiske princip?

Det er ikke så mystisk endda...

= = =

"You don't have to get it perfect, you just have to get it going".

= = =

Alt for ofte ser jeg super gode idéer visne og dø fordi folk ikke omfavner dette princip, men i stedet ligger under for dets diametrale modsætning, nemlig...

= = =

Alt eller intet-pessimismen

= = =

...der holder dig effektivt på udskiftningsbænken fordi du ikke har tid til at gøre det perfekt lige nu, og der er jo ingen grund til at begynde, hvis du ikke kan få det perfekt fra starten, er der vel?

Du kan sagtens se den skelnen.

Og hvis du vil tro mig på mit ord, så tro på det her; den landingpage, som for få timer siden (i skrivende stund) fik et WOW fra en dygtig markedsfører på min liste, ville ikke have løftet så meget som et øjenbryn i den første udgave, som jeg lagde på nettet for nogle år siden. Heller ikke anden udgave. Eller tredie. Eller fjerde...

Men måske den femte, hvem ved?

Det, jeg kan sige dig med sikkerhed, er at jeg ALDRIG ville have fået den i luften, hvis jeg på forhånd havde haft en ambition om, at den først skulle være så omfattende som nu. Den er et resultat af flere års opdateringer, og jeg regner med at gøre den endnu mere omfattende i nærmeste fremtid.

Hvorfor?

Fordi den naturligvis imponerer Tanjas kunder.

Når det tager lang tid at rulle forbi bulletpoints, testimonials og alt det andet, så giver det – alt andet lige – et indtryk af en solid og omfattende uddannelse. Og det er et korrekt billede, som OGSÅ er et resultat af mange års små bidder af indsats, der har gjort, at Tanja ER en af de mest erfarne derude på markedet. Så hvis ikke hendes markedsføring skulle afspejle det, hvad skulle så?

Du kan muligvis argumentere imod at sådan en bøf af en landing page har den store effekt.

Og der er næppe nogen lov imod at du gør det.

Men det vil være op ad bakke, for vi sælger 20 billetter á cirka 32k hvert halve år ved hjælp af denne landing page... well, ikke KUN med denne landing page – vi sender jo også en masse emails – men det er som regel DEN side, vi linker til fra de mange emails, så hvis den ikke ramte bare nogenlunde plet, ville det være tæt på mystisk at så mange mennesker køber billet hvert år.

Jeg siger ikke, at en god og omfattende landing page er en garanti for salg.

Men den hjælper.

Og for at bygge den, så hjælper det at komme igang.

Hvis du vil have min hjælp til at...

* komme igang

eller

* komme videre

eller

* opgradere

...dit salg med emails, så skal du overveje et fearless-abonnement.

Du får 2 ting med dine 20 kroner om dagen (inkl. moms), her nævnt i den vigtigste rækkefølge...

1) Dit eget commitment.

2) Al min viden serveret på et sølvfad i let fordøjelige bidder.

Ifølge seriøse emailmarkedsførere i flere lande, er det en no brainer...

FEAR LESS, DO THE THING >

(Kun for læsere af mine daglige emails >)

 

 

Morten Spindler