Her er dit sidste email-tip i januar

Da jeg var med i Simpleros marketingteam, havde jeg en top-skøn kollega ved navn Stephen, som lige har delt resultatet af en interessant splittest i Simpleros FB-gruppe, der viste at en emnelinie, som handler om modtageren (fremfor dig selv) har tendens til at få højere åbningsrate.

(Så hvis jeg havde skrevet »Her er MIT bedste email-tip i januar«, havde du måske ikke åbnet.)

Og ingen kan jo benægte, at højere åbningsrate – alt andet lige – må betyde, at der er større chance for at opnå det, du gerne vil med en email..?

Kan de vel?

Well, det rigtige svar på det spørgsmål er...

FORKERT.

Det er (eller kan være) en direkte farlig antagelse, at høj åbningsrate er et succeskriterie, for som jeg gjorde opmærksom på i opslaget, har jeg mere end en gang oplevet splittest-resultater, der viser, at den højeste åbningsrate ikke nødvendigvis er lig med højere salg – ofte tværtimod.

Hvis din emneline appellerer til den brede mængde på din liste, vil du sikkert få en høj åbningsrate.

Men måske er lige netop den brede mængde MINDRE tilbøjelig til at købe den vare du sælger.

Og når DET sker, har den høje åbningsrate måske været direkte SKADELIG for dit salg.

Desværre kan jeg ikke give dig en one-size-fits-all opskrift på at forudse disse ting (fordi den ikke findes), men jeg KAN inspirere dig til at tænke selv og gøre det på en systematisk, kritisk måde, så du ikke bliver forblændet af online GRU-ruer, der bilder dig ind, at de har knækket koden og kan sælge dig XYZ-templates, som altid giver dig høje åbningsrater (og igen, det har ingen værdi i sig selv).

Så her er mit tip.

Arbejd med dine emnelinier.

Og – by all means – lad dem handle om noget, der er relevant i din læsers verden.

Men tænk mange lag dybere end åbningsrater, for ellers risikerer du at skrabe overfladen af markedet, når du kunne finde guldårer dybt nede i dit markeds sorte muld.

Om 10 dage sender jeg mit næste månedsbrev til trykkeren.

Det handler om noget, der går meget dybere end åbningsrater og emnelinier, og hvis du gerne vil sætte dit bedste ben forrest i kampen om kunderne, så kan jeg varmt anbefale et abonnement.

Nul binding.

Masser af konkrete tips til langtidsholdbart salg – og vel at mærke tips, du kan implementere med det samme.

Tilmeld dig her nu:

fearless.mortenspindler.dk

 

(Kun for læsere af mine daglige emails >)

 

 

Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.