En guldmine, der aldrig løber tør...

20200216.jpg

Hvis du har læst Stephen Covey's bestseller 7 gode vaner, så kender du sikkert begrebet »knaphedsparadigme«, som kort fortalt betyder »idéen om. at jo mere du giver, jo mindre er der til dig selv«, og jeg fortænker ingen i at falde pladask for den løgn, da umiddelbart lyder logisk.

Et eksempel...

= = =

Du har 4 geder.

Du giver den ene til din nabo.

Så har du 3.

Og det er langt fra sikkert, at din nabo nogensinde giver dig noget tilbage.

= = =

Sådan tænker nybegyndere også om emails.

»Nu har jeg skrevet den her supergode email, men jeg nænner næsten ikke at sende den, for når jeg har sendt den, så skal jeg jo finde på noget nyt«.

Og det scenarie er IKKE overdrevet.

Hop ind i et forum for email-nørder og start en debat om, hvordan man kan genudsende den samme email (måske med en ny emnelinie), og du får så meget feedback, at du kan fodre svin med skidtet. Folk ELSKER idéen om, at content skal gensendes (ikke, at det altid er skidt at gøre – men bemærk, hvor meget fokus folk har på det). Foreslå dem så det alternativ de frygter, nemlig at man også bare kunne skrive en ny email, og du bliver sablet ned, så der kun står dine sokker tilbage med de sidste blodsdråber sprøjtende op fra din pulsåre. »Jamen, hvis man nu har skrevet en rigtig god email, og gerne vil have en lidt højere åbningsrate?«.

Tsk.

For det første, så er det (med meget få undtagelser) tidsspilde at fokusere på åbningsrater.

For det andet, så dækker det ofte over præcis samme knaphedsparadigme.

»Jeg havde den der fede email i mig, men nu har jeg givet den del af mig væk – og jeg ved ikke, om jeg nogensinde kan finde på noget så godt igen, så nu skal ALLE på min liste DØD OG PINE læse den«.

Men her kommer min pointe.

Der findes SÅ mange måder at finde inspiration til at skrive storytelling emails, som dine læsere vil elske at købe fra.

Så tillad mig at bruge endnu et udtryk eller begreb fra 7 gode vaner...

Start med at slibe din sav og lære at ryste den ene gode email ud af ærmet efter den anden.

I mit månedsbrev nr. 9 fra juni 2016 skrev jeg den her indledning:

= = =

Hvis du leder efter inspiration til storytelling, så skal jeg fortælle dig om en guldmine, der med garanti aldrig løber tør.

= = =

I månedsbrevet lærer jeg dig en model, der er en u-udtømmelig kilde til at pumpe inspirerende og fængslende historier ud i dine emails og salgssider.

ADVARSEL: Det er IKKE 21 templates, hvor du bare udskifter dit navn – den slags vil du ALDRIG finde i mit univers. Du skal tænke selv, men det er LET, og du kommer til at skrive emails, som dine læsere vil elske.

Promise.

Anyway, det månedsbrev kan nu blive dit – og tilmed VILDT billigt.

Mine frygtløse email krigere betalte dengang 618,75 kr. for hvert nummer, men du får det i en pakke med 2 andre værdifulde elementer og til en pris, der er så lav, at du skal slå til før jeg fortryder eller før deadline (hvem ved, hvad der kommer først?).

Detaljer på linket herunder.

LINK >

(Kun for læsere af mine daglige emails >)

 

 

Morten Spindler