Hvorfor gode forlygter skal flashes

For nu at tale om noget helt andet, så er det et løjerligt fænomen, at 99% af de danske bilister ikke er klar over, at man skal køre med langt lys på motorvejen (i lygtetændingstiden, forstås) - medmindre der er biler tæt foran dig i dit eget spor, som bliver generet af det.

Men du skal ikke blænde ned, selvom der er biler i de modkørende spor.

Forklaringen er, at du med 110+ km/t har en standselængde, der er længere end dit nærlys rækker, så du kan faktisk foresage alvorlige ulykker, hvis du er en af dem, der tror, at man skal blænde ned, når der kommer biler i den modsatte side.

Det skal man ikke.

Men overbevisningen er så indgroet, at mange (især lastbilchauffører) blinker ad dig, hvis du gør det eneste fornuftige og lovlige: Holder det lange lys tændt.

Jeg hygger mig sådan lidt ved det, når trucker-jens tænder for sine 6.900 Watt projeltører og tror at det generer.

Det gør det ikke.

Vi har bare vænnet os til at blinke ad hinanden, og på landeveje kan det også genere, men ikke på motorvejen - der er for stor afstand til, at det betyder noget. Du kan jo prøve næste gang du kører på motorvej om aftenen - faktisk SKAL du, men det betyder jo så ikke nødvendigvis, at du gør det.

Anyway, jeg ser præcis den samme trend indenfor mit fag:

e-mailmarketing.

Der er holdninger så indgroede, at folk går bok-amok, hvis du prøver at udfordre deres favorit-GRU-ru’s kæphest om, at du skal “give værdi” før du sælger (bare for at tage et af de mere vanvittige eksempler). Så kan du stikke din velafprøvede viden op, hvor solen aldrig skinner, for nu har folk “vidst” det her, siden de lærte det på et kursus for flere år siden.

De har ganske vist aldrig rigtig testet det.

Men...

Enhver ved da, at man skal give værdi før man sælger.

Ja okay, jeg har afskillige gange solgt klik på 30.000,00+ kroner før folk overhovedet kom til emails, der remotely lignede det de kalder værdi. Faktisk kan jeg ikke huske, at jeg har skrevet nogen emails, hvor fokus var på at “give værdi”.

Mit fokus er ALTID salg, og jeg har solgt varer/ydelser/medlemsskaber/huse etc. for langt over 100 mio igennem årene.

Så det er bullshit.

Alligevel får man tit det lange lys, når man påpeger det åbenlyst idiotiske i fantasien om, at man ikke må sælge før man giver værdi.

Jeg mener...

Dit produkt giver vel kunderne værdi, gør det ikke?

Nå...

Lad os kalde det fænomén a’snakket for i dag.

Pas på forlygterne derude.

i dag vil jeg ikke sælge noget, for jeg tænker, at du har brug for lidt værdi, eller noget.

Men i morgen.

Der går det løs igen for fuldt blus.

FEARLESS >

(Kun for læsere af mine daglige emails.)

 

 

Morten Spindler

 

Ps. Okay, jeg giver mig... her er linket til noget, der virkelig giver værdi. Hvis du er villig til at arbejde hårdt for det...

fearless.mortenspindler.dk

 

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.