Medvind på e-mailstierne

Jeg fik et flashback i dag, da vores søn stod i haven og sang »Det er hammer-hammer-fedt«, og vi måtte ind og se den originale med Jacob Haugaard på YouTube.

Thor mente at han sang teksten forkert, for han havde altså lært den med »...vi spiser mad om lidt« i stedet for »...jeg kysser dig om lidt«, men lad nu det ligge.

Episoden fik mig til at tænke på den der gang, da Jacob Haugaard i 1994 kom i folketinget, med den (ifølge ham selv) største practical joke, verden havde set.

I dag ved vi, at en orange abe i det hvide hus har overgået ham.

Men det gode ved mester Haugaard, var at han mente det i sjov, når han bad om »medvind på cykelstierne« og »flere hvaler i Randers fjord«, hvorimod Donald Duck tager sig selv og sine afgrundsdybt tåbelige idéer alvorligt. Men bortset fra, at man skal være en tørvetriller af rang for IKKE at holde af Jacob Haugaard og en roe-kule-klapper af særligt lav åndsfriskhed for at stemme på Donald the Dump, så har de to noget til fælles, de ved instinktivt, hvordan man holder mediegryden i kog, og den evne kan du med sindsro modulere, så længe du gør det en god sags tjeneste.

I mit månedsbrev for maj måned (som meget snart går til tyrkeren) lærer jeg dig at udnytte det princip i dine email automations...

Du kan sammenligne det med en tur på en cykel, hvor du er vinden der puster lidt til dem, så de er nødt til at rette op for ikke at falde, og så er du solen, der luner dem på ryggen, lige hvor den kolde vind, var ved at blive for træls. Og så er du det røde lys, der får dem til at stoppe op og fundere over livet i nogle sekunder, hvorefter du igen er vinden på cykelstien, der giver dem et puf bagi.

Det jeg snakker om her, er en særlig vekslen, som jeg har lært ved at studere snesevis af email automations – og især dem, jeg selv har skrevet for vores egne lister og for dusinvis af kunder.

Den er næsten umærkelig, og hvis du fulgte mine emailserier, ville du næppe mærke dem, hvis du ikke vidste, præcis hvad det er jeg gør.

Månedsbrevet bliver iøvrigt forspillet til et online-kursus, som jeg er igang med at bygge.

Og når du har har månedsbrevet, vil du få en klækkelig rabat på kurset, fordi det jo i sagens natur indeholder nogle af de samme elementer, dog fra forskellige vinkler.

Det jeg lærer dig er at udnytte 80/20 reglen.

I stedet for at prøve på at gøre ALT det du kan med e-mailmarkedsføring, så nøjes du med at gøre de 20%, som (gjort rigtigt) giver dig 80% af det mulige afkast.

Når det lykkes, så føles det lidt som medvind på cyikelstierne.

(Jeg taler af erfaring.)

Tilmeldingen klarer du her:

FEARLESS >

(Kun for læsere af mine daglige emails.)

 

 Morten Spindler


Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.