Adfærdslektionen om hr og fru Lemming

Det her er en græmmende, men sand historie!

Jeg har næsten ikke været i butikker de sidste 5-6 uger, først fordi jeg hurtigt efter landets lukning fik symptomer og måtte sygemelde mig i 14 dage – hvilket ikke er sket siden slutningen af halvfemserne (altså 20+ år), og siden fordi jeg tager det meget alvorligt, når vi er udsat for en pandemi, som dagligt dræber tusindevis af menneskers – og især tager jeg det alvorligt, at vi det eneste vi ved, er at det er meget smitsomt, meget farligt, og så ved vi selvfølgelig med endnu større sikkerhed, at vi IKKE ved ret meget om sygdommen.

Vi ved for eksempel ikke om (men forskerne ser tegn på at) sygdommen giver varige mén i lunger og andre organer.

Og mere...

Ud over, at vi besøger butikker så lidt som muligt, så gør vi det altid alene.

Altså, enten tager jeg afsted, eller også tager min kvinde (Tanja) afsted.

Aldrig ungerne.

Aldrig aldrig aldrig ungerne.

Hvorfor?

Fordi jo flere mennesker, en butik skal huse ad gangen, jo større er risikoen for at sygdommen springer fra person til person med mikroskopiske dråber af spyt, som forlader munden når du taler, hoster, nyser og så videre...

Det er simpel matematik, og enhver burde have forstået det efter det her cirkus.

Men.

Så.

Ser.

Man.

Lige.

Dusinvis af danskere på mange slags udflugt i Plantorama den 18. april 2020...

*
Ældre ægtepar på skulle-vi-ikke-se-om-de-har-nogle-skønne-blomster-til-haven-udflugt.

*
Forældre med børn på tror-I-stadig-at-de-har-skildpadder-i-bur-udflugt.

*
Unge ægtepar på hvad-koster-mon-et-bonzai-træ-i-vore-dage-udflugt.

Mindre end 20% af de mennesker jeg mødte, var alene-mænd-og-kvinder på målrettet udgik efter noget, vi havde fundet på nettet hjemmefra, og i værste fald tog en face-time med familien derhjemme om... Resten var horder af tankeløse lemmings, der gjorde det så-godt-som-umuligt at holde sikker afstand til hinanden, og når de talte med den flinke gartner, der velvilligt stillede op som central smitteformidler, stod de mindre end 1 meter fra hans korpus og talte frisk og frejdigt til hans ansigt.

I mit stille sind forestillede jeg mig sorte og hvide cirkler malet i hans ansigt som en målskive, så virus-mikrober lettere kunne finde vej.

Ikke at de har brug for det, men... you get the picture.

Okay.

Jeg ved sku godt, at jeg måske er farvet, og når vi først begynder at lede efter problemer, så finder vi dem. Hjernens retikulære aktiveringssystem ser sorte VW Golf Variant’er overalt i gadebilledet, når vi SELV har fået sådden en øse. Men jeg kunne vitterligt næsten ikke få øje på andre alene-kunder, end mig selv (sagde sø-løven) – selv når jeg spejdede grundigt rundt i hele butikken.

I en indskudt bemærkning…

Der var heller ikke noget håndsprit eller engangshandsker til rådighed for publikum ved indgangen.

Men her er årsagen til, at jeg synger om ‘skidtet’ i dag.

Jeg er forbandet (eller velsignet, om du vil) med en ubændig trang til at analysere andre menneskers adfærd.

Og især, hvordan de opfører sig, når de skal handle.

Både i Plantorama og (måske især), når de læser og køber fra dine emails.

Den nysgerrighed får mig til – dagligt – at kværne dusinvis af sider i bøger, der handler om principper for salgspsykologi.

Jeg kan ganske enkelt ikke lade være.

Og især har jeg en kærlighed for dyre bøger, og her er årsagerne (i prioriteret rækkefølge):

REGEL NUMMER 1:
Mit eget commitment til at få noget ud af en bog er meget større, når den er dyr (og hvorfor spilde penge og tid på en lære-bog, hvis det alligevel aldrig rigtigt hænger fast, eller endnu værre: Ikke bliver implementeret. Jeg agter at læse mine bedste (dyre) bøger mindst 10 gange.

REGEL NUMMER 2:
De dyre bøger, som jeg køber, er dyre fordi forfatterne kender regel nummer 1 og fordi de VED, at det de leverer, er special-viden kombineret med deres unikke erfaringer og måde at formidle det på, og derfor gider de naturligvis kun at sælge til folk med investor-mindset.

Her er et par eksempler på dyre bøger, som jeg har læst adskillige gange, mindst 1 af dem 10 gange:

= = =

Crypto Marketing Secrets, Ben Settle
(Pris: så vidt jeg husker 1.800,00)

Facebook Annoncering, Halfdan Timm
(Pris: Ca. 1.200 oprindeligt)

Titans Of Direct Response
Dan Kennedy, Gary Bencivenga oma.
– adskillige bøger og CD’er
(Pris: ca. 13.500,00)

Copy Slacker, Ben Settle
(2 udgaver, I alt ca. 5.000,00)

= = =

Dette er (oprigtigt) blot en lille del af mit bibliotek, der hele tiden vokser.

Og selvfølgelig…

Ja.

Jeg er naturligvis påvirket af de mange tusinde siders læring, når jeg skriver emails, månedsbreve og bøger.

Men her er min garanti til dig.

Du får ALDRIG tom-tønde-gentagelser af andres bøger.

Jeg implementerer nemlig meget af det jeg lærer, og gør mine egne erfaringer – relateret til de brancher og markeder, som jeg opererer i sammen med mig selv, min kvinde og mine kunder.

Og den bog, du kan købe med en KLÆKKELIG RABAT indtil midnat i dag er ikke nogen undtagelse… Den er ganske vist ren copy-paste, men det er ikke andres værker, jeg har kopieret. Det er mine egne månedsbreve fra 2015-2017, som indeholder kimen af det, der har hjulpet adskillige af mine kunder (og min kvinde) til at bygge en god indtægt med emails.

På linket herunder kan du læse mere.

Husk.

Hvis du er det mindste i tvivl om det er investeringen værd…

Når du læser lidt i bogen hver uge, for eksempel et kapitel, og implementerer det du lærer, så kan jeg næsten garantere dig, at du får investeringen tilbage 10-fold.

Spørgsmålet er ikke, om bogen er pengene værd.

Men mere om DU er investeringen værd.

Og om du har investor mindset.

We shall see…

warrior.mortenspindler.dk

 

 FEARLESS >

 (Kun for læsere af mine daglige emails.)

 

 Morten Spindler

 

 

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.