Steve Jobs hemmelige succes-formel

For nylig blev jeg anbefalet at læse en bog om Steve Jobs, der efter min korrekte men ydmyge mening er en af de mest indflydelsesrige iværksættere nogensinde. Jeg havde sådan set ikke tænkt mig at læse nogen bog om ham, men min opmærksomhed blev skærpet, da en person jeg følger og respekterer meget, sagde at det var den bedste biografi, han nogensinde havde læst.

Nu ‘læser' jeg helst lydbøger, og sådan blev det også med biografien skrevet af Walter Isaacson.

Og selvom jeg kun har hørt et par timer af den...

25 timer (!)

...lange lydbog, så ved jeg allerede, at det er en af de bedste lydbøger, jeg overhovedet ejer – hvilket siger en del, for jeg har mange.

Jeg glæder mig allerede til næste gennemlytning, for det FEDE ved lydbøger er nemlig, at du kan 'læse' dem mange gange uden at skulle sidde ned og blokere timevis af dedikeret til til projektet.

Anyway, selvom jeg har været fan af Apple siden midten af halvfemserne, hvor jeg selv fik min første LC 475 – og til enhver tid begræder, at jeg ikke startede, da jeg så de første reklamer i midten af 80'erne... Og selvom jeg har været Mac-supporter og sælger i 7 år (fra 1996-2003)… Og selvom jeg således på nært hold (som fan, supporter og livslang bruger) har fulgt Apple's udvikling fra en nørdet virksomhed, der lavede computere for nørder – til verdens mest værdifulde selskab, der med Steves inspiration havde revolutioneret 6-7 forskellige brancher...

...på trods af alt det, så havde jeg faktisk ingen anelse om, at Steve Jobs var så interessant et menneske, som han var.

Jeg kan derfor meget varmt anbefale bogen.

Men her skal du få et citat – ikke fra bogen, men fra et interview han gav i 1997:

= = =

Apples core value, is that we believe that people with passion can change the world for the better.

And the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones that actually do.

= = =

Efter de ord præsenterede han en marketing-kampagne med titlen…

Think different.

Jeg var selv medarbejder i en apple-virksomhed på det tidspunkt, og vi var lige rørt til tårer (!) over at Steve Jobs nu var tilbage hos Apple og påbegyndte den proces, der i løbet af det næste årti skulle sikre at Apple blev det stærkeste brand i verden.

Men her er min pointe…

Når du hører Steve Jobs tale om marketing, så er der ikke et ord om features og benefits.

Kun kerneværdier.

Og principper.

Og det er netop, hvad du finder i mit næste månedsbrev.

Ikke tricks, features og benefits.

Men fokus på principper.

Og helt konkret, så handler det om den store idé, du kan bruge i dine email automations, så du skiller dig ud fra konkurrenterne som et æble i en computerbutik.

Deadline nærmer sig, og du kan tegne dit abonnement her:

fearless.mortenspindler.dk

 

FEARLESS >

(Kun for læsere af mine daglige emails.)

 

 Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.