En gammel traver af et tip går igen

En gang om ugen modtager jeg mail fra en person, jeg respekterer højt, ikke mindst fordi vedkommende er kendt for at sige sin mening uden filter og lige så kendt for at være en af de dygtigste indenfor sit felt, og disse ugentlige emails indeholder altid et fint lille og konkret tip, som jeg næsten altid kan implementere – og om ikke andet, så kan jeg relatere til værdien af tippet.

Jeg er forholdsvis sikker på, at nyhedsbrevet har en fornuftig læserskare.

Men der er problemet.

Og det er ikke kun, at høn ikke skriver hver dag.

(Jeg ville anbefale det, men forstår godt, hvis du ikke orker at investere 1/2 time efter projektet hver eneste dag, også selvom det kunne sende masser af ekstra grunker i din raslebøsse, hvis du gjorde det rigtigt.)

Nej – problemet er noget, jeg simpelthen ikke kan få ind i min knold.

Noget, der ville være være PEACH CAKE at ændre, og det ville kun koste få sekunder om ugen.

Det ville være en fordel for ham OG for læseren.

Men nej...

I disse 52 årlige emails kan jeg IKKE købe noget.

Det er end ikke muligt at finde et lillebitte link til hjemmesiden, hvor jeg så selv kunne søge efter noget, hvis jeg var ivrig nok, tværtimod var der for nylig link til et andet firmas hjemmeside, fordi nyhedsbrevet handlede om nogen i branchen, som laver svindel… Ja, der var et direkte link til svindlerne i mail’en.

Så hvis jeg nu var en læser, som oprigtigt gerne ville købe noget.

En bog.

Flere dybdegående tips.

En coachingtime med manden.

Eller noget.

Så er der kun 2 veje…

1 - De mindre opmærksomme læsere kunne klikke på linket til svindel-hjemmesiden og måske endda risikere at købe noget, fordi de stolede på den person, som sendte dem linket.

2 - De MERE opmærksomme læsere kan google, men du og jeg ved jo allerede, hvad DET betyder… Det er meget sansynligt, at du falder for en anden forretnings produkter.

Anyway…

Hvis du kan finde et tip eller 2 imellem linierne på denne email, så er det bevidst fra min side.

Forskellen på Yours Unholy og vores ven fra den sande historie herover, er at jeg altid giver dig mulighed for at købe noget, og det er ikke kun på min egen liste – det er ALTID på alle de lister, jeg har med at gøre. Og før du løfter pegefingeren… Nej, der er ikke noget nyt i det tip – det er i sandhed en gammel traver, som jeg selv har fulgt slavisk i mange år – men jeg forbløffes stadig over, at der findes så mange, der ikke indser dette tip, som nok nærmere er et princip.

Et princip er noget, der altid virker (og noget du altid udnytter, hvis du er smart).

Findes der undtagelser, hvor det kan være smart at undlade et salgs-link?

Ja, men de er få – og den eneste, jeg kan komme i tanker om fra toppen af min tanke-grotte, er den her:

Du driller læseren med noget, der endnu ikke er til salg.

Hvis du gør det, kan du godt undlade et link til noget du sælger.

Det kunne gå sådan her:

Jeg arbejder pt. på et online-kursus, hvor du lærer de principper jeg styrer efter, når jeg laver email automations – altså serier af emails, der automatisk går ud til (primært nye) læsere. Projektet blev mange måneder forsinket af Corona-krisen, og jeg vil endnu ikke sætte en præcis dato.

Det bliver tidligst i efteråret.

Online-kurset bliver fyldt med cremen af alt det jeg har lært igennem 10 år, hvor e-mailmarkedsføring har haft min store opmærksomhed og 30+ år, hvor salg, marketing og copywriting har sat min sjæl i flammer.

Og her kunne jeg så undlade at indsætte et link, fordi jeg lige har drillet dig med noget, der vil gavne din forretning – men som at jeg ikke har til salg endnu.

 

 

FEARLESS >

(Kun for læsere af mine daglige emails.)

 

 Morten Spindler

 

 

 

- - -
Jeg bygger al min online markedsføring med Simplero. ⇠ Dette link er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.