Tryksager, der sælger bedre end emails

For nylig ringede jeg til min gode ven Klaus

Klaus har været leverandør af tryksager til din ukristelige vært (Spindlerman), så længe jeg næsten kan huske. Jeg skulle både bruge tryksager og skilte til min kvindes yogaforretning, og som altid fik jeg feedback og service så eminent, at jeg flovt betalte den alt for lille faktura 7 dage før fristen. Undervejs i processen faldt talen på e-mailmarkedsføring og jeg gav ham lidt indspark til, hvordan det kunne skæres for en virksomhed som den han (sammen med broderen Thomas) har overtaget fra sin far, og i det øjeblik sagde han noget, som brændte sig fast i min korttidshukommelse...

»Jeg har en idé om, at den måde VI skal lave e-mailmarkedsførinng på, ikke er den måde DU gør det på.«

Bortset fra, at mit ego sagtens kan tåle den slags, så er det naturligvis tilgiveligt for en lægmand (og der er jo heller ikke love imod) at tage så grueligt fejl. For sandheden er, at jeg ikke bryggere e-mailmarkedsføring over en bestemt læst, men altid leder efter og eksperimenterer med principper, der virker.

Og derfor tænkte jeg ved mig selv...

»Mig selv«, tænkte jeg.

»Det er vist på tide at demonstrere en pointe her«.

Og så smedede jeg denne mail i Mortens Mount Doom:

= = =

EMNELINNIE: Sandheden om dig og Thomas

Hæi Klaus

Lad mig fortælle dig sandheden.

Den eneste grund til, at jeg ringer til dig og bestiller tryksager og skilte…

Er dig.

Og Thomas.

Men især min relation til dig.

Prisen er (ikke nødvendigvis ligegyldig, men) sekundær.

Det er den vigtigste lektion, du overhovedet kan få i forhold til markedsføring (ikke mindst med emails).

Det er ingen kunst at opføre sig ‘corporate' – OG man kan stadig få kunder.

Men når vi små virksomheder skal skille os ud og klare os i kampen mod de store giganter, som har millioner at kroner til markedsføring, så har vi et våben, der kan virke lige så effektivt som da David overvandt Goliath (ganske vist i et eventyr, men alligevel).

Og det våben er?

• Personlighed, nærvær, integritet og et glimt i øjet.

Men andre ord, solide principper.

Det er, hvad du (og I) står for.

Og DET er, hvad god e-mailmarketing handler om.

Det handler ikke om taktikker, B2B og B2C.

Det handler om mennesker, som bliver (eller IKKE bliver) nysgerrige, når du prøver at fange deres opmærksomhed, og som læser videre, hvis du kan fastholde deres interesse—og som køber, hvis du derefter formår at skabe et behov eller ønske og kan lukke salget…

Klaus, hvis du holdt en pistol for min pande og tvang mig til at give dig mit bedste tip omkring e-mailmarkedsføring, så ville jeg sige…

»Læs denne mail igen.«

vh Morten

= = =

Her er, hvad Klaus svarede:

= = =

Godt formulere Morten.

Ku’ godt bruge noget af i den retning til nogle mails - tænker jeg ;-)

vh Klaus

= = =

Jeg skrev til Klaus med det ene formål at sælge ham på en idé.

Han skulle forstå, at e-mailmarkedsføring ikke behøver at være kedeligt og kompliceret – og at kedelig iøvrigt (så godt og vel) er dræbende for salget.

Det lykkedes.

Med en eneste email forfattet på 5-10 minutter.

Lær mere om mine metoder her:

fearless.mortenspindler.dk


FEARLESS >

(Kun for læsere af mine daglige emails.)


 Morten Spindler


- - -
Jeg bygger al min online markedsføring med Simplero. ⇠ Dette link er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.