Hvad jeg snakker om?


Jeg fik den her sviner i telefonen lige før, da jeg talte med en potentiel kunde, som iøvrigt selv ringede op, da jeg havde udsat ham for mine (på den godartede måde) manipulerende copywriting skills...

= = =

Morten, din stemme og din måde at tale på minder mig vildt meget om en af mine venner – han er også meget venlig.

= = =

Okay, det er så ikke en sviner, men måske ved du, at jeg (ud over, at jeg tilsyneladende er venlig) også kan være ganske ironisk, når det stikker mig, og sandheden er naturligvis, at han gav mig en kæmpe ros. Anyway, lektionen her er, at du altid skal gøre det, du er bedst til – og hvis en kunde ser ud til at være forvirret omkring et produkt jeg sælger, så er jeg EKSPERT i at få dem til at ringe, og NÅR de ringer, så er jeg ekspert i at få dem til at føle sig i gode hænder.

Ingen grund til at sætte sit lys under en skæppe der.

Jeg har altid været skrap til at sælge face-to-face eller i telefonen.

Og derfor gør jeg alt for at få folk til at ringe, især når der er tale om dyre produkter.

Men snakker jeg om det her for at imponere dig?

Lidt måske, men mest fordi jeg gerne vil dele min hemmelighed med dig, og hemmeligheden bag effektivt salg i telefonen eller fjæs-til-fjæs er meget enkel... Så enkel og indlysende, at mange ikke tror på skidtet – jeg har ihvertfald sjældent mødt en telefonsælger, der forstod det her...

Dit absolut eneste fokus i samtalen skal være:

= = =

Hvordan kan du hjælpe kunden med at få den bedste løsning på sit problem?

= = =

Det kan endda forenkles til:

Hvordan kan du være en service for ham/hende, du taler med?

Hvis DIT produkt ser ud til at være den rigtige løsning for kunden, er det okay at være en smule forudindtaget. Du må således gerne præsentere din løsning en anelse mere entusiastisk end den løsning, din konkurrent tilbyder, men kun hvis dit fokus ÆRLIGT er at din kunde skal have den bedste løsning. I den aktuelle samtale, som jeg lige har afsluttet, vidste jeg at kunden havde kig på en anden leverandør, som IKKE leverer en vare af samme kvalitet.

Men det ville ikke være troværdigt at fremhæve – og slet ikke ved den første samtale.

Jeg spurgte kunden, hvad der var hans udfordring i forhold til at købe hos os – og det handlede mest om forvirring omkring datoer på undervisning.

Jeg hjalp ham og efterlod ham med let adgang til de korrekte informationer.

Jeg gav ham også en lille gulerod.

Men intet pushy.

Og her er moralen i forhold til e-mailmarkedsføring…

Det er præcis de samme principper der gælder, når du bedriver e-mailmarkedsføring.

Vær en service.

Underhold.

Vær venlig.

Eller sarkastisk, hvis det passer til din stil.

Men lad være med at forcere salget.

Den aktuelle kunde stod i princippet og viftede med tres-tusinde skatteplagede danske kroner, men netop derfor ville han have lugtet det på lang afstand, hvis jeg havde været pushy eller needy.

Sådan er det også med emails.

Jeg kan demonstrere, at jeg ved, hvordan man sælger med emails, og jeg kan vise dig truget, men samme øjeblik jeg prøver at puffe dig ned i truget for at lægge dine gryn for mine godbidder, så går det galt.

Det er ihvertfald min erfaring.

Hvis du gerne vil investere i at lære mine metoder, så er du velkommen til at abonnere (helt uforpligtende) på fearless email rampage.

Detaljer og købslink her:


fearless.mortenspindler.dk

FEARLESS >

(Kun for læsere af mine daglige emails.)


 Morten Spindler


- - -
Jeg bygger al min online markedsføring med Simplero. ⇠ Dette link er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.