Gal opfinders kur mod dovenskab

20201020_opfinder

Jeg fik et lille sug i maven.

På badeværelset lå en lille uskyldig tube tandpasta, men der var een ting, som skræmte mig lidt...

Der var ikke noget låg på den.

Mange ting kan virkelighedens Georg Gearløs opfinde.

Men tandpastatuber der lukker sig selv er endnu ikke en af dem, og jeg har igennem de sidste mange år forsøgt at lære mine unger, hvordan de S E L V kan skrue eller klemme låget på tandpastaen...

Forgæves.

Det skræmmer mig fordi...

Selv efter 23 år med hjemmeboende børn og udsigt til ihvertfald 15-20 år mere af slagsen, så er der stadig helt basale ting, jeg ikke har lært om børn. Eller måske rettere... Der er ting, jeg prøver at forcere, selvom de KUN kan lykkes med tålmodighed og vedholdende, kærlig og ja, frygtløs indsats. Som for eksempel at få dem til at sætte låg på tandpasta. Eller samle affald op fra gulvet, hvor det lander UDEN at nogen har rørt ved det. Eller stille tallerkener i opvaskemaskinen U D E N at nogen skal bede om det igen-igen-igen-igen...

Det der “skræmmer” mig, er at ungerne faktisk selv synes, at det er dejligt, når der er ryddet op og gjort rent.

Og de ved godt instinktivt, at det er langt lettere at holde (end at gøre) rent.

Men de gør det ikke.

Eller rettere.

Det tager lang tid at lære dem det, og den pædagogik, som virker i dag, virker måske ikke i morgen, hvor de har fundet nye argumenter for at være dovne på nye måder.

På samme måde er det med kunder.

Du kan ikke opdrage dem til at købe dine varer, selvom det egentlig også ville være godt for dem selv.

Men hvis du er smart og tænker lidt dybere end de fleste, så kan du langsomt men sikkert vise dem, at du er der for dem - dag efter dag efter dag - og med tiden udvikle en relation, der gør at de efterligner din adfærd mere og mere.

Så på trods af hverdagens små dramaer.

* Gosh, 2 favnfulde opvask under sengen.

* Åh nej, en tandpastatube uden låg.

Og så videre...

På trods af det, er der håb for, at de (hen ad vejen) køber dine idéer og retter ind.

Hvor meget eller lidt det ligner dine læseres adfærd, når du forsøger at sælge dem noget, kan jeg af gode grunde ikke vide - men jeg kan aflive en myte eller to ved at lære dig at...

* Det H J Æ L P E R at møde op hver dag.

* Storytelling meget mere effektivt end viden og produktinformation.

Et eksempel...

= = =

Fortæl dine børn en historie om nogen, der blev syge af skimmelsvamp fordi der ikke blev gjort rent og luftet ud.

Det er mere effektivt end:

Du skal rydde op, det er også for din skyld.

= = =

Sådan er det også med dine læsere.

Alligevel er storytelling en af de mest oversete og mindst brugte værktøjer i den disciplin indenfor markedsføring, der MEST minder om at tage slik fra børn (uden at være det), nemlig:

E-mailmarkedsføring.

D E T skræmmer mig så til gengæld, for her er det mere end et lille irritationsmoment, når du som selvstændig ikke sælger nok, for potentielt kan det tvinge dig fra hus og hjem. Så hvorfor være doven med sin storytelling, når det egentlig bare kræver en lille indsats hver dag - og faktisk er til gavn for dig selv?

And more...

Jeg har gjort det let for dig at komme igang med at generere idéer via mine 9 noegne, men profitable storytelling modeller.

Og for dig, som vil investere lidt gysser i at blive en S K R A P S A K til skidtet, udgiver jeg endda et måbedsbrev, der oven-i-tubaen giver dig adgang til sparring med mig via zoom og email (i begrænset, omfang - men effektivt, hvis du spørger brugerne).

Herunder er links for interesserede.

*** Husk, at hvis du køber abonnement på månedsbrevet Fearless Email Warriors inden 1. november 2020, så får du 4 månedsbreve inden nytår ***

Hvorfor?

Fordi jeg er gavmild.

Og fordi frekvensen i år er lidt mere intens hen mod nytår.

Og for at give dig et incitament til at komme igang.

Uanset hvad du vælger...

Hav i det mindste en god dag.

DE 9 NOEGNE MODELLER

Morten Spindler

- - -
Jeg bygger al min online markedsføring med Simplero. ⇠ Dette link er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.