Sovs på kinden?

20201025_sovs

Da jeg var en ung mand, havde jeg kontakt til teatermiljøet i Odense.

Det gav mange sjove oplevelser, blandt andet en spændende middag med Sindbad Søfareren (aka den danske forfatter og eventyrer Troels Kløvedal), hvor der blev fortalt røverhistorier fra Herodes til Pilates. En anden gang faldt snakken på Arne Lundemann, som var (og er) en korpulent skuespiller, der har spillet mangt et stykke på teatre i det midt og sydfynske kulturmiljø.

Frit fra hukommelsen sagde en veninde jokingly om Arne (der var ret tyk):

Han burde udgive sangen om Lundeborg med en let omskrivning af teksten fra:

= = =

Er du trist og har du sorg i sinde,

så tag med mig ned til Lundeborg

= = =

...til den lidt mere muntre (og for en ædedolk passende):

= = =

Har du spist og har du sovs på kinden,

så tag med mig ned til Lundeborg

= = =

Okay, indrømmet.

Det er et af den slags minder, hvor man nok skulle have været der selv, for at få det maksimale udbytte af historien og vittigheden, men omvendt... God storytelling er jo ikke nødvendigvis kun beretninger fra korstog og jordomsejlinger.

Men kan Storytelling også blive for småt og for indforstået?

Sikkert.

Men der er EN risiko, som er meget større og farligere, nemlig den, at du IKKE skriver noget til din liste af frygt for, at de ikke lige synes, at din historie er genial eller relevant… For imens du øver dig på at skrive og fortælle historier, så sidder dine konkurrenter formentlig på hænderne og vræler over at det er svært at finde på emnelinier og udveksler idéer med andre jammerlapper på Fakebook om, hvordan man kan ’trikke’ folk til at åbne sine emails ved at splitteste forskellige emnelinier og GEN-udsende de samme emails i ny indpakning.

Altsammen fluff og røgslør for at dække over det faktum, at de er for dovne til at lære at skrive underholdende og bygge en relation til læserne i stedet for blot at remse produkter op, som de kan købe.

Og så en lille indskudt fun fact bemærkning.

Jeg har aldrig været i Lundeborg.

Derfor aner jeg heller ikke, om det er korrekt, at man kommer i bedre humør af at være der.

Men jeg ved, at mit humør stiger, hver gang der tikker en ordre ind fra de mange hundrede emails, jeg skriver hvert år.

Hvis du vil investere i dit eget commitment til at skrive flere og bedre emails – og samtidig lære direkte af Yours Merlin, så skal du overveje at tegne dit abonnement på månedsbrevet Fearless Email Warriors inden 1. november, for gør du det, så får du en bonus så vild, at du formentlig vil fortælle dine børnebørn om den igen og igen.

Or not.

Men formålet med månedsbrevet er heller ikke at blive husket for sin lyrik, men for at blive belønnet for din frygtløse indsats ved tastaturet med ekstra sovs til bøfferne og æg til dit salt.

Giver det mening?

Så læs videre her og køb din plads før oktober-bonussen visner.

Og...

Jeg havde nær glemt.

Bonussen er at du får 4 numre af månedsbrevet frem til nytår (normal frekvens er 1 om måneden, hvilket vil sige 2 styk – du får 4).

FEARLESS >
(Kun for læsere af mine daglige emails)


Morten Spindler



- - -
Jeg bygger al min online markedsføring med Simplero. ⇠ Dette link er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.