En dyb lektion fra den sidste time i min kvindes liv

20201101_sidstetime

En klump samlede sig i halsen på os begge to.

Jo, selv yours unhly mofo Spindlerman kan også have små glimt a semitalisme.

Det var nemlig sidste gang nogensinde, at Tanja-pigen skulle undervise sin traditionelle søndags-yoga-klasse klokken ti, og nu ved jeg så ikke, hvornår kriteriet er opfyldt, men når man har haft det samme yogahold i 17 år, er vi vist tæt på, at det går under kategorien »faste traditioner«.

Corona-virussen har ikke ramt os i bogstavelig forstand.

Men i overført betydning kan man vel godt antude, at den har.

Tanja har nemlig drevet selvstændig yogaskole i de samme 17 år, og jeg har haft den store ære at være primus motor på markedsføringen i 6-7 af dem – der har været op og nedture, heldigvis mest det første, og… jeg tillader mig den frihed at tage en del af æren, for vi har haft en velsmurt e-mailmaskine, som hele tiden har skaffet nye medlemmer, også når konjunkturerne ikke lige gav os medvind på yogamåtterne. I starten gik det let fordi Facebook nærmest skovlede nye leads i kavalérgangen for ingen penge, men da de begyndte at stramme tommelskruerne med alle-de-go-ritmer og priserne steg som verdenshavene under fire mere år under Trump, så lærte vi at omgå det, og fik klaret skærene.

Yogaskolen har aldrig været en guldrandet forretning.

Men heldigvis havde Tanja også sin yogauddannelse, hvor pengene sad lidt mere løst i kundernes tanja-trusser (skrev jeg lige det?).

Og 2020 så faktisk ud til at blive det første år, hvor det for alvor ville blive sjovt, for ud over at vi i hendes yogauddannelse havde omstruktureret, så hun kunne fordoble omsætningen (og var på vej til det), så var der tegn i solkin og måneost på at yogaskolen mindsanten også ville blive… om ikke guldrandet, så ihvertfald rentabel.

Men.

Så kørte den famøse Toyota Corona igennem landet.

Og på trods at 7 måneders kamp, hvor vi har knoklet og gjort alle de rigtige ting (tror vi selv), har vi for få dage siden kastet håndklædet i ringen og lukker skolen.

Og hvorfor er det interessant for dig?

Well.

Det kunne være interessant på flere måder.

Kommer lidt an på, hvor dybt du går rundt og tænker på en helt almindelig dag.

Her er et bud:

Vi kunne formentlig godt have kørt yogaskolen op igen, og hvis der mirakuløst kommer nogle med en pose penge i hånden, så er det ganske tænkeligt, at det kan lade sig gøre. Men det vil kræve ALT for mange ressourcer for os, i den aktuelle situation, hvor vi står.

Det er dog ikke pointen.

Pointen er noget, som jeg ofte prædikker (fordi jeg har ret)…

Mine metoder VIRKER, når du har:

* et marked

* et godt produkt

* energien til at bearbejde dit marked med daglige emails og vedholdende kampagner.

Og havde vi ikke det?

Jo, men da Corona ramte blev vores marked for yoga-træning cirka halveret og folks frygt for Corona virus blev konstant påvirket af de store svingninger i sygdommen, så hver gang vi fyrede en kampagne af, sket der noget uforudset, som trak bundproppen ud af badekarret og derfor var det NÆSTEN som at skrive til en liste af købte e-mailadresser.

Folk ville GERNE til prøvetimer.

Og de syntes rigtig godt om vores sted.

Men de TURDE ikke købe et medlemsskab på grund af en ekstern faktor (som naturligvis var ude af vores hænder).

Og derfor var markedet reelt ikke til stede lige nu.

På samme måde siger jeg altid til mine kunder…

Hvis du har

* et marked

* et godt produkt

– så kan jeg hjælpe dig med at få gang i (eller øge) din omsætning.

Og de ting, jeg har hjulpet mine kunder med, har i mange tilfælde haft en eksponentiel effekt på omsætningen og udviklingen i forretningen.

Det gælder både når du læser mit månedsbrev og hvis du hyrer mig til at skrive for dig eller til coaching, så du kan få styret din e-amilmarkedsføring mod bedre guldårer.

Og HVIS du gerne vil hyre mig, så kan du lige nu booke et 15 minutters zoom-møde, hvor jeg prøver at tale dig fra det.

HVIS du slipper igennem skærsilden og grønt lys til at hyre mig, så er prisen ikke i den billige ende.

Omvendt.

Jeg ER jo Danmarks mest produktive e-mail copywriter (det står selv på mit website), så når dagen er omme, er det nok ikke så dyrt.

Uanset hvad, her er linket til at booke et formøde på zoom.

Helt uforpligtende og uformelt.

TAL MED MORTEN >
(Kun for læsere af mine daglige emails)


Morten Spindler