Trump vinder (surprised?)

20201206_trump

Her er det mest ekstreme bevis for en regel, jeg lever efter…

Emails er godt.

Flere emails er bedre.

Mange emails er bedst.

Og den kommer fra en mand, som de fleste fornuftige mennesker griner ad og håner ved enhver given lejlighed – inklusive yours unholy Spindlerman.

Ja.

Donald Trump.

Masser af medier og eksperter diskuterer i disse dage, hvorfor Donald Dump ikke accepterer valgets præmisser og indrømmer, at Joe Biden er blevet valgt som den næste præsident. Mangt en journalist har interviewet hans niece Mary Trump, der for nylig har udgivet bogen »Too Much and Never Enough – how my family created the worlds most dangerous man«, en meget rammende bog som Donald (uden held) forsøgte at få kvalt ved fødslen.

Og ingen tivivl…

Hun ved garanteret en hel del om mandens narcissisme og personlighedsforstyrrelser.

Jeg har selv hørt lydbogen et par gange, og det giver alt sammen god mening.

Men jeg tror, at hun og mange andre overser ET vigtigt element her.

Donald Trump ved godt, at han har tabt.

Og han hader det.

Men hans øjne er altid fikseret på een ting.

Hvordan kan jeg udnytte de givne omstændigheder til min egen fordel.

Og hvis ikke han manglede den samme karaktér-egenskab som Hitler – nemlig samvittighed – så ville det sådan set være en god ting, og det er ihvertfald noget, jeg ikke vil tøve med at anbefale DIG at gøre, når du skal markedsføre din egen forretning.

Brug din samvittighed, by all means.

Lad være med at være et rævhul som Trump.

Men lær de principper, som han udnytter.

Over den sidste måned (i skrivende stund) har hans kampagne-team udsendt over 400 emails på en måned til KÆMPE liste af trofaste supportere med opfordring til at støtte deres juridiske kamp for at få omstødt valget, så han kan fortsætte som præsident.

400 emails på 30 dage.

Det er mere end 13 emails om dagen.

Og de fleste e-mailmarkedsførere herhjemme kvækker spontant som gekkoer af SKRÆK og RÆDSEL, hvis jeg formaster mig til at foreslå DAGLIGE emails.

Men her er det mest crazy ved det hele…

Ved du, hvor mange penge, de har samlet sammen via disse 400+ emails til en varm liste af støtter?

Langt over 1 milliard kroner.

Og hvad har de glade donorer fået for pengene?

ZIP.

Nada.

Ingenting.

Jeg plejer at brøste mig af, at kunne skabe god omsætning med emails, ihvertfald når folk har et godt produkt, som virkelig løser et problem for køberne.

Men Trump har solgt varm luft i Sahara.

For over 200 millioner dollars.

På en måned.

Så selvom Trump (heldigvis) tabte præsidentvalget, så sørger han for at holde pengegryden i kog, og på det plan ville det være selvbedrag IKKE at kalde ham en vinder. Prøv f.eks. at sammenligne resultatet af Trumps kampagne med en af de store Youtuberes (Mr. Beast) kampagne i slutningen af 2019 for at samle penge ind til at plante træer for at modvirke klimaforandringerne og forhindre luften i at blive varm… Med et stort mediefokus og støtte fra titusindevis af private donorer, lykkedes det at indsamle cirka 20 millioner kroner på en måned.

Cirke en tiendedel af donationerne til Trump over den sidste måned.

(Og som sagt: Han sælger kun varm luft.)

Mere...

Selvom det er anekdotisk evidens…

Jeg var på teamtree’s mailliste og fik kun nogle få forkølede emails.

Tænk hvis de havde satset hårdt på at indsamle nogle millioner emails og SÅ sendt dem 400 emails på en måned med konstante opfordringer til at gøre noget godt for miljøet ved at støtte projektet.

Jo, de havde fået mange afmeldinger.

Men de havde formentlig BLÆST Trumps kampagne væk og fået donationer, der kunne have gjort en meget kæmpere forskel for miljøet.

Sådan gjorde Karin Søsted iøvrigt her i sommer.

Nej, hun sendte ikke 400 emails.

Og hun donerer fornuftigt nok ikke sine avance til udplantning af træer, for hun har en familie, der skal have æg til deres salt.

Men hun sendte 2 emails hver dag i flere uger til en helt frisk liste af leads opsamlet på sociale medier samt en håndfuld af hendes gamle læsere, som sagde ja til malstrømmen af emails, der allesammen solgte ET produkt, nemlig Karins nye uddannelse, som er en skarp konkurrent til mange etablerede på markedet.

Og hun solgte 9 pladser på en uddannelse, som (selv MED introrabat på 5.000) kostede pænt over 20.000 kroner.

Hun har iøvrigt lige købt tid til online-coaching med Yours Unholy.

Men…

Ved hun ikke allerede, hvad der skal til for at sælge billetter?

Jo…

Det er derfor, hun gør det.

Hun ved nemlig instinktivt, at det er en god idé at rådføre sig med en, der ikke laver noget-som-helst andet end at nørde med e-mailmarkedsføring.

Hvis du har også brug for sparring på din markedsføring, så kan du udnytte min bat-shit-crazy tilbud, som jeg i denne weekend har genåbnet fra black-friday.

Detaler her >
(Kun for læsere af mine daglige emails)


Morten Spindler