Koncerteringsraten for teens

Ville du tro på en far, der sagde at konverteringsraten for hans teenage børn var pænt over 50%..?

Well, gosh-darn-it.

Vores 3,5 teens præsterer ind imellem at ramme toiletkummen, vaske hænder OG ramme de rigtige skuffer og skabe med det rene service fra opvaskeren i forbløffende 61,7 af 100 procent.

Okay, procent er jo altid bedst af 100.

Men alligevel.

Det er ikke dårligt, når man tænker på, hvor lidt fokuserede, de er.

Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har hørt om en bedre konverteringsrate indenfor e-mailmarkedsføring, selv de mest ekstremt fokuserede af racen – jo, måske på Anna Bogdanovas black-friday-salg i 2017, hvor din alt-andet-end-ydmyge vært var primus motor på emails og upsell-kampagne – men ellers er det uhørt højt.

Iøvrigt er konverteringsrater endnu et af de der udtryk, som alle i branchen slynger om sig.

Men i langt de fleste tilfælde…

Er det lige så meningsløst som at tale om procenten af en frikadelle, som bliver optaget i fordøjelsesystemet.

Måske har det akedemisk interesse for nogle.

Men for de fleste mennesker handler det sådan set bare om at blive mæt.

Lige nu kører vi kampagne for at sælge pladser på min kvindes yogauddannelse, og når vi har solgt pladserne på hendes næste sæson, går vi videre til andre produkter... hvilket desværre sker snart (og her siger jeg desværre, fordi Corona-restriktioner gør, at vi ikke må sælge nær så mange pladser, som vi kunne). Hvis der er noget i denne proces, som IKKE interesserer mig, så er det konverteringsraten.

Hverken før, efter eller under vores kampagne.

Og heller hverken for vores squeeze pages eller for, hvor stor en procentdel af vores leads, der har købt plads.

Det eneste, der interesserer mig er…

Får vi solgt pladserne?

Jo, hvis jeg sad hos Amazon, og skulle forbedre indtjeningen på salg for mange milliarder dollars.

SÅ ville den forjættede konverteringsrate være interessant.

Men i vores biks stiller vi nogle helt andre spørgsmål, såsom...

Hvad kan vi gøre for at sælge mere?

IKKE hvordan kan vi få konverteringsraten op?

Why?

Fordi de data vi har at vurdere det ud fra, er så forsvindende små, at enhver videnskabskvinde (eller -mand) ville få hovedpine af facepalm over snakken om at beregne konverteringsraten. Det ville svare til at teste en Corona-vaccine på 12 mennesker, selvom der skal 10-tusindevis af tests til, før man kan regne med resultatet og bruge det til at forudsige effekten.

Så hvad er moralen i dagens rant fra Spindlerman?

At dit fokus formentlig er meget bedre givet ud på spørgsmål som:

Hvad kan jeg gøre for at få kon-ver-te-ring-er.

Altså salg.

Glem alt om raten for nu.

Det kommer senere, når læsere og salg VÆLTER ind by the hundreds eller thousands.

Hvis du vil købe noget af mig på fredag, så er jeg glad.

Hvis ikke, lige så.

Konverteringsraten på min black-friday-kampagne er påvirket negativt af, at der med sikkerhed er snusere, som kun er kommet for at se, hvad jeg gør, og ikke har tænkt sig at købe for en krone.

Skulle jeg smide dem ud for at forbedre min konverteringsrate?

No way, Jose.

Du kan tilmelde dig herunder, uanset om du køber noget eller nej.

JA TAK MESTER MAN >
(Kun for læsere af mine daglige emails)


Morten Spindler


- - -
Jeg bygger al min online markedsføring med Simplero. ⇠ Dette link er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.