Moralen om den svenske tyv

Med et smøret grin...

...løb min søn efter vores godmodige hund. I hænderne holdt han (let truende) en stor plasticbakke. Tjalfehunden fra Nordsverige havde lige slikket bakken ren og lå på sit yndlingstæppe med nydning i blikket og ro sit hundesind.

Det stoppede dog brat, da Thors frembrusende færd gjorde ham bange, og selvom det er okay at lege med hunden, så stoppede jeg drengen med et lille brøl og spurgte ham...

= = =

Ville du selv synes, at det var rart, hvis nogen kom løbende hen og tyrede en kødbakke ned over dit hoved?

= = =

Thor svarede betuttet med en hovedrysten.

Han ved godt, at når jeg bliver vred, så varer det ganske kort, og det er aldrig for at kue ham, kun for at stoppe en adfærd, som enten er farlig, forkert eller for meget – og selvom det hverken er første eller sidste gang, han skal adfærdsreguleres, så kan jeg se på drengen, at han godt forstår moralen.

»Ikke gøre mod andre...« og alt det der.

Det er formentlig fundamentet i vores (til tider overvurderede) moralske kodex.

Og det ER ganske givet, som Stephen Covey skriver i sin bog (14 gode ganer); selv en tyv ønsker ikke at man stjæler fra ham, så han (eller hun) har de samme moralske principper i sig, høn lever bare ikke i overensstemmelse med dem. Når jeg igennem tiden har mødt løgnere og sociopater, så har DET været sandt, se blot på den værste i hele verden; POTUS # 45. Han hyler som en stukket gris, når nogen behandler ham 1/1.000.000-del så uanstændigt, som den måde han rutinemæssigt behandler alle omkring sig.

»Gør mod andre, hvad du ønsker de skal gøre mod dig«.

Det klinger da meget fornuftigt.

Eller hvad?

Jo, når vi taler om direkte 1:1-relationer imellem de mennesker, du omgås til daglig.

Men det gælder IKKE, når vi taler om at skrive til din e-mailliste.

Her har rigtig mange snefnug det vrangbillede, at man ikke skal sende mange emails, fordi som de siger...

= = =

Jeg ville selv afmelde mig med det samme, hvis nogen sendte mig daglige emails.

= = =

For det første er det løgn.

I et og samme åndedræt ville jeg kunne nævne de første 2-3 eksempler på kampagner med flere emails om dagen, som selv den mest hysterisk zen buddhistiske feng shui-fimsede rappenskralde ville... ikke alene åbne og læse, men også glæde sig til at købe fra.

Det er kun et sprørgsmål om kontekst.

Forestil dig, at du er hende (eller ham)...

Forestil dig nu, at du har fået stress og ikke kan sove om natten.

Og mindsanten om den mindfulness-ekspert, du respekterer meget, LIGE NU lokker med en 14 dages e-mailserie, som – med garanti – kan hjælpe dig til at få en mere stabil søvnrytme.

Om morgenen og om eftermiddagen får du reminders, der fortæller dig om hjernens mekanismer, og om, hvordan du kan forberede dig på en bedre søvn. Og hver aften får du en lille behagelig historie efterfulgt af en guidet meditation, som hjælper dig til at falde i søvn.

Det er bare et eksempel.

Men det illustrerer tydeligt, at der altid vil være en kontekst, hvor moster lagkage fra før IKKE vil have noget-som-helst imod daglige emails.

Og her er min pointe.

Hvorfor ikke gøre alt for, at dine emails er så underholdende og interessante, at dine læsere glæder sig til dem?

Jeg mener.

I stedet for at krybe i ly under frygtsomme argumenter, der ikke holder.

Men hvorfor er princippet anderledes med emails?

Fordi, min kære troldmandslærling...

Når du sender emails er du på jagt.

Ikke for at DRÆBE dine læsere, men for at overtale dem til at købe dine ydelser. Men det ER jagt uanset, hvordan du vender og drejer det. At styre sin markedsføring efter, hvordan (du tror, at) du selv ville reagere... eller for den sags skyld efter den måde folk i din målgruppe SIGER, at de vil reagere, svarer fuldstændig til, at en en ung jæger spurgte sig selv eller hjorten, hvordan den gerne ville jages.

Det ville være kuk.

Han skal i stedet spørge erfarne jægere, hvordan de gør, når de kommer hjem med det ene bytte efter det andet, når du selv kun kommer hjem med kolde tæer og dryppende tud.

Kan en erfaren jæger også komme hjem uden bytte?

Selvfølgelig kan han det.

Men chancen for, at en hjort giver dig brugbare tips om, hvordan den vil jages er til at overse.

Fun related fact.

Igennem snart 7 år har jeg markedsført min kvindes yogauddannelse med en intensitet, som har fået mangt en deltager til at krumme tæer, når jeg fortæller om det. Ja, de samme mennesker, som har købt Tanjas uddannelse, mener stadig, at det er forkert at sende 2 daglige emails og sælge i hver eneste mail. SELV når deres medstuderende kigger på dem og siger...

= = =

Men... du købte jo plads alligevel?!

= = =

Og det er ikke et enestående eksempel.

Vi har lige solgt en plads til en, der klagede over mængden af emails.

FACT:

Hun har ikke afmeldt sig.

Hun købte plads.

Men hun ville ikke erkende, at det var fedt at blive 'nedlagt'.

Så hun protesterede.

Hvilket kun fik mig til at overveje, om vi måske skulle opgradere fra 2 daglige emails til...

3-4 stykker.

Okay, så længe vi har udsolgt, er der måske ingen grund til at ændre noget.

Men jeg kan love dig, at det bliver over min døde krop, at vi sætter frekvensen NED.

Hvis du vil speede dit eget commitment at få (mere) gang i den mest profitable markedsføringskanal på kloden, kan du overveje et abonnement på Danmarks dyreste tidsskrift.

Fearless Email Warriors

Med månedsbrevet følger forskellige goder.

En Facebook gruppe.

Mulighed for 1:1-feedback hver uge.

Og meget andet.

Men det er cremen.

Flagskibet i det hele er månedsbrevet og dit eget commitment.

Detaljer og pris her:

fearless.mortenspindler.dk
(Kun for læsere af mine daglige emails)


Morten Spindler


- - -
Jeg bygger al min online markedsføring med Simplero. ⇠ Dette link er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.