En vigtig detalje, ingen gider ændre

Jeg får vel 100 emails om dagen.

Det er egentlig et gæt, for jeg tæller dem ikke.

Men det er mange, og de kommer fra et bredt udsnit af firmaer og filantroper.

Ind imellem går jeg igennem dem, og afmelder mig nogle stykker, så der kan blive plads til inspiration fra nogle nye, og her slår det mig gang-på-gang, at langt de fleste begår begynder-fejl, der er så indlysende tosset (no-offense), at man burde fjæs-handske sig med fuld kraft.

Et eksempel?

Sågerne.

Langt de fleste, som arbejder med email marketing, sidder på en desktop computer når de skriver og sender skidtet, fordi... det er mere produktivt end at gøre, som moi lige nu (jeg ligger i tusmørke og skriver på mobilos).

Og det er helt okay, bortset fra et par detaljer.

De tjekker (tilsyneladende) IKKE, hvordan det skidt, de sidder og bruger dyrebar tid på, ser ud når det lander i indbakken hos dig som læser.

Hvad jeg mener?

Well...

De bruger ofte flot grafik og lækre farver, hvilket kan være tjekket nok. Bortset selvfølgelig fra, at grafik ofte IKKE bliver downloadet - enten fordi læsere har slået det fra, eller fordi deres software til at hente emails har slået det fra pr. osmose.

Så...

Lækker grafik er da fint nok, hvis din læser overhovedet ser den.

Mere.

De laver pæn luft imellem afsnit, så øjet kan falde til ro, tjek.

Og det er slet ikke tosset.

Men her går det grueligt galt...

De tjekker ikke, om teksten er let at læse på en mobilos.

Altså...

Deres fontstørrelse er for lille.

Jeg har ikke tal på, hvor mange gange om dagen, jeg må zoome ind i en email for at læse det budskab, som folk ønsker at påvirke mig med.

Det.

Er.

SÅ.

Dumt.

At.

Nogen burde rulle dem i tjære og fjer.

For hvis jeg IKKE kan læse teksten i en email, så skal du være mere end almindeligt interessant for at beholde min opmærksomhed.

Hvis du vil være sikker på, at selv gamle stoddere som yours unholy Spindlerman kan læse skidtet, så er en fontstørrelse på 18 px din ven.

Du KAN gå med 17 px.

Med 16 px begynder det at irritere mig.

Og fra 15 px og der-ned-ad, skal jeg zoome betragteligt ind, for at læse din email.

Det gider jeg nok ikke.

Men mange e-mail udsendelsessystemer kører 15 px som standard, så et eller andet sted forstår man godt, at mange glemmer det.

Anyway.

Brug den information til hvad du vil.

Test selv, hvis det giver mening.

Og en sidste ting.

Lav teksten sort på hvid.

Jo mere kontrast, jo bedre.

Få styr på DET først.

Og lær SÅ at bruge emotionelle triggers, storyttelling og at strikke kampagner sammen som en champ.

Uden min hjælp – eller med, hvis du hellere vil det.

You're welcome:

fearless.mortenspindler.dk
(Kun for læsere af mine daglige emails)


Morten Spindler


- - -
Jeg bygger al min online markedsføring med Simplero. ⇠ Dette link er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.