Sådan spotter du en nytårstrold

Jeg fik en henvendelse fra en kunde...

Og det er ...næsten... altid rart.

Hende her spurgte om jeg kunne hjælpe med noget teknisk opsætning, og hun var desperat. Nu er teknisk opsætning mod betaling for kunder IKKE noget, der giver mig våde drømme, men jeg tænkte... what the heck, hvorfor ikke bare være venlig. Efter få minutter viste den første advarselslampe sig, og jeg burde have stoppet samarbejdet LIGE der. Hun gav mig sit login til hendes konto ved noget online-halløj, hvor jeg skulle lægge en Facebook-pixel ind.

Og det var helt okay.

Bortset fra, at det login ikke virkede.

Da jeg gjorde opmærksom på det, skrev hun med det samme...

= = =

»Så prøv med denne (nye) email og password...

Eller måske dette...

Eller vent...

Prøv at bytte om på dem, det kan også være at password er 66Hjxya, men med den første email.

Hov nej, vent...

Nu har jeg det.

Det var en helt anden email, nemlig...«

= = =

På dette tidspunkt havde jeg allerede brugt 10 minutter på at afkode hendes beskeder og teste diverse logins, der ikke virkede, og jeg var nu på vej ud for at gå med hunden.

På min gåtur fik jeg flere beskeder fra hende...

»Er du snart igang?«

...og da jeg kom hjem, skrev jeg til hende...

Ja, nu går jeg snart igang.

Hendes svar:

»Godt, så venter jeg med at gå min egen tur til dette virker«.

Men ak.

Da jeg loggede ind så det ud som om, at den tekniske opsætning var helt i orden, så jeg gik igang med at fejlsøge, da der jo tydeligvis måtte være noget galt, når kunden havde sagt, at det IKKE virkede som det skulle.

Efter et stykke tid, hvor jeg rev mig selv i resten af håret og ikke kunne finde fejlen skrev hun:

»Nu har jeg selv fixet det... eller, faktisk kan jeg se, at det har virket hele tiden. Undskyld ulejligheden«.

= = =

Da jeg bagefter skrev: Vær venlig ikke at henvende dig til mig igen, jeg har ikke tid til den slags rod, var hun meget brødbetynget og ville betale mig.

Men...

Jeg havde allerede begået EN fejl, ved IKKE at følge min intuition... Jeg burde have afvist hende i døren, da hun ikke kunne finde ud af give mig det rigtige login og heller ikke gad tjekke dem selv, før hun sendte nye logins, som jeg skulle »teste« for hende ...så jeg skulle ikke nyde noget af at begå ENDNU en fejl, ved at sende hende en regning for mit arbejde, for hvis jeg havde gjort det, havde jeg med 99,999% sikkerhed hængt på en byge af opfølgende spørgsmål og uforståelige tillægs- og hasteopgaver, som ville have gjort det til en MEGET dårlig forretning at sende hende en regning.

Næste gang jeg spotter en troldekunde er mine sanser skarpere.

Hun var ikke en af de farlige trolde.

Men en trold none-the-less.

En af den slags, der suger din energi og tid.

Well.

Det var et gratis tip fra mig til dig om om at spotte nytårstrolde.

Hvis du også har lidt dollars som brænder i lommen og ikke er en trold, så kan jeg anbefale dig et nytårs-commitment på dette link:(Kun for læsere af mine daglige emails)


Morten Spindler


- - -
Jeg bygger al min online markedsføring med Simplero. ⇠ Dette link er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.