Karkludstesten

Drengen rystede næsten umærkeligt på hovedet.

Jeg havde lige insisteret på, at han tørrede bordet grundigt af før han dækkede op til aftensmads-show i vores 7-mands familieband.

Han gav mig dog ikke grund til at skrue bissen på, for han vidste nok, hvad det kunne betyde for mængden af fredagsslik, hvis protesten blev for indædt. Alligevel kom der et af de der »kritiske« spørgsmål, som – når dagen er omme – kan tilskrives dovenskab og IKKE ønsket om at være effektiv...

= = =

Hvorfor skal jeg bruge sådan en mikrofiberklud, det er meget mere besværligt at få den gjort våd end en af de simple farvede karklude.

= = =

Og drengen har jo ret.

Det er mere besværligt at få vand til at trænge ind i en mikrofiberklud.

Som i...

Det tager 6-8 sekunder i stedet for 2-3 sekunder.

Men lidt har også ret for en dreng, der hellere vil spille Minecraft.

For HAM er det vigtigt at være effektiv fordi; jo kortere tid han bruger på opgaven og kan sige »jeg har været der«, jo mere tid får han til at spille. Det er også årsagen til, at bestik, tallerkener og glas ser ud som om de er blevet kastet på bordet af en flodhest med en promille på 3,8. Og til, at han (og de andre børn) altid glemmer et eller andet og ti-hver-tifald ikke rydder op omkring bordet, men KUN gør det de præcis bliver bedt om.

Hvis drengen nu havde været voksen i stedet for de voksne, ville han spørge sig selv:

Hvordan kan jeg sikre mig, at bordet er rent og opdækningen ser appetitligt ud, når de andre bliver kaldt til bords, så har jeg gjort noget godt for fællesskabet?

Og herunder ville han hellere end gerne bruge nogle ekstra sekunder på at fugte en mikrofiber-klud, fordi den mere effektivt tager fedtpletter af bordet.

Men for en teenager er fedtpletterne ikke problemet.

Problemet er, at man dårligt har energi til at rejse sig fra gamer-stolen, og derfor blot skal kunne bevise, at kluden har været over spisebordet.

Fordi...

Det forlanger de gamle gnavpotter.

Hvis det også er sådan DU tænker om din markedsføring...

= = =

»Giv mig et quickfix til at få nogle mails ud.«

Eller.

»Giv mig nogle gode emnelinier.«

Eller.

»Vis mig nogle sælgende emails, jeg kan kopiere.«

= = =

...så er næste nummer af mit månedsbrev IKKE noget for dig, ej heller er de staldtips du får i min håndbog for Fearless Email Warriors.

Både håndbogen (Enkyklopædietikon) og månedsbrev nummer 37 er nemlig ren gift for folk med teenager-mindset, som bare vil have det hele overstået i en fart og videre til den næste ildebrand, der heller ikke bliver slukket effektivt.

For alle andre...

Månedsbrev nummer 37 bliver et af de mest værdifulde, jeg nogensinde har udgivet.

Læs min landingpage og tænk over om du vil være med på vognen.

Det bliver slidsomt men hårdt og der er INGEN garanti for succes.

Hvis det ikke skræmmer dig, så er linket her:
(Kun for læsere af mine daglige emails)


Morten Spindler



- - -
Jeg bygger al min online markedsføring med Simplero. ⇠ Dette link er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.